Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik Esaslari (doktora) > KANITA DAYALI HEMŞİRELİK I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANITA DAYALI HEMŞİRELİK I Üçüncü düzey HES 604 Seçmeli 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli İnteraktif yöntem
Dersin amacı Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşma, verileri analiz etme, araştırma ve uygulamalarda kanıta dayalı veritabanı ve yayınları kullanabilme becerisi kazandırma
Dersin tanımı Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı, verilerin analizini, araştırma ve uygulamalarda kanıta dayalı veritabanı ve yayınların kullanım esaslarını kapsar.

Dersin içeriği
1- Kanıt, kanıt türleri, kanıt düzeyleri ve kanıta dayalı uygulama
2- Kanıt temelli hemşirelik uygulamalarının tarihçesi
3- Hemşirelik uygulamalarındaki kanıtların değerlendirilmesi
4- Kanıtlara ulaşma yolları ve kanıt merkezleri
5- Kanıta dayalı uygulama kaynakları
6- Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar
7- Kanıta dayalı hemşirelik stratejileri
8- Kanıta dayalı hemşirelikte engeller
9- Kanıta Dayalı Uygulamalar için soru oluşturma modelleri
10- Nicel araştırmalarda Kanıt Çeşitleri- Meta analiz
11- Nitel araştırmalarda Kanıt Çeşitleri-Meta sentez sistematik derleme
12- Hemşirelik esaslarında belirlenen sorunlar doğrultusunda kanıta dayalı protokol oluşturma
13- Hemşirelik esaslarında belirlenen sorunlar doğrultusunda kanıta dayalı kılavuzlar oluşturma
14- Diğer bilim dallarında kanıta dayalı uygulamalar
15- Diğer bilim dallarında kanıta dayalı uygulamalar
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşabilir.
2- Kanıt düzeylerini değerlendirebilir.
3- Kanıta dayalı veritabanını ve kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını kullanabilir.
4- Araştırma makalesi gereç ve yöntemini analiz edebilir
5- Tez konusuyla ilgili çalışma yöntemi belirleyebilme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Hemşirelik Esasları alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- Hemşirelik Esasları alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- Hemşirelik Esasları alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- Hemşirelik Esasları alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Hemşirelik Esasları alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 2 22
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 15 3 45
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Güldal D.,Ergör G., Derebek E. (ed) (2008) Kanıta Dayalı Tıp: nasıl uygulamalı ve öğretmeli. (Sackett ve ark., Evidence-Based Medicine: how to practice and teach. EBM, 2000), Dokuz Eylül Yayıncılık, İzmir. 2. Kocaman G. (2003) “Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama”, Hemşirelikte Araştırma Dergisi, 5(2), 61-69. http://www.hemargedergi.org/2003/2003_7.pdf 3. Ciliska D.K. et al (2001) Resources to Enhance Evidence-based Nursing Practice. AACN, v.12(4),520-528. 4. Morris M., Scott-Findlay S., Estabrooks C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, v.12(4), 578-587. 5. Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D, (2005) Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Honor society of Nursing, Mosby, 6. Arslan Yürümezoğlu HA & Kocaman G (2008) Hemşirelikte araştırma kullanımı ve PARIHS kavramsal çerçevesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12 (3); 36-42. http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf
Yardımcı Kaynaklar Konuyla İlgili Yurt içi ve Yurt Dışı Literatür

Ders ile ilgili dosyalar