Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KANITA DAYALI HEMŞİRELİK I |
Üçüncü düzey |
HES 604 |
Seçmeli |
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif yöntem
|
Dersin amacı
|
Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşma, verileri analiz etme, araştırma ve uygulamalarda kanıta dayalı veritabanı ve yayınları kullanabilme becerisi kazandırma
|
Dersin tanımı
|
Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı, verilerin analizini, araştırma ve uygulamalarda kanıta dayalı veritabanı ve yayınların kullanım esaslarını kapsar.
|
1- |
Kanıt, kanıt türleri, kanıt düzeyleri ve kanıta dayalı uygulama
|
2- |
Kanıt temelli hemşirelik uygulamalarının tarihçesi
|
3- |
Hemşirelik uygulamalarındaki kanıtların değerlendirilmesi
|
4- |
Kanıtlara ulaşma yolları ve kanıt merkezleri
|
5- |
Kanıta dayalı uygulama kaynakları
|
6- |
Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı kılavuzlar
|
7- |
Kanıta dayalı hemşirelik stratejileri
|
8- |
Kanıta dayalı hemşirelikte engeller
|
9- |
Kanıta Dayalı Uygulamalar için soru oluşturma modelleri
|
10- |
Nicel araştırmalarda Kanıt Çeşitleri- Meta analiz
|
11- |
Nitel araştırmalarda Kanıt Çeşitleri-Meta sentez sistematik derleme
|
12- |
Hemşirelik esaslarında belirlenen sorunlar doğrultusunda kanıta dayalı protokol oluşturma
|
13- |
Hemşirelik esaslarında belirlenen sorunlar doğrultusunda kanıta dayalı kılavuzlar oluşturma
|
14- |
Diğer bilim dallarında kanıta dayalı uygulamalar
|
15- |
Diğer bilim dallarında kanıta dayalı uygulamalar
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşabilir.
|
2- |
Kanıt düzeylerini değerlendirebilir.
|
3- |
Kanıta dayalı veritabanını ve kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını kullanabilir.
|
4- |
Araştırma makalesi gereç ve yöntemini analiz edebilir
|
5- |
Tez konusuyla ilgili çalışma yöntemi belirleyebilme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Hemşirelik Esasları alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Hemşirelik Esasları alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Hemşirelik Esasları alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi
yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Hemşirelik Esasları alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Hemşirelik Esasları alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
11
|
2
|
22
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
15
|
3
|
45
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
123
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Güldal D.,Ergör G., Derebek E. (ed) (2008) Kanıta Dayalı Tıp: nasıl uygulamalı ve öğretmeli. (Sackett ve ark., Evidence-Based Medicine: how to practice and teach. EBM, 2000), Dokuz Eylül Yayıncılık, İzmir.
2. Kocaman G. (2003) “Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama”, Hemşirelikte Araştırma Dergisi, 5(2), 61-69. http://www.hemargedergi.org/2003/2003_7.pdf
3. Ciliska D.K. et al (2001) Resources to Enhance Evidence-based Nursing Practice. AACN, v.12(4),520-528.
4. Morris M., Scott-Findlay S., Estabrooks C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, v.12(4), 578-587.
5. Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D, (2005) Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Honor society of Nursing, Mosby,
6. Arslan Yürümezoğlu HA & Kocaman G (2008) Hemşirelikte araştırma kullanımı ve PARIHS kavramsal çerçevesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12 (3); 36-42. http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konuyla İlgili Yurt içi ve Yurt Dışı Literatür
|
|