Ön koşul dersleri
|
Seramik Kimyası ve Teknolojisi 1 dersinden geçmektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DOKTOR EBRU ÇITAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DOKTOR EBRU ÇITAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin veriliş şekli Teorik - Öğrenciler, temel bilgileri anlatım ile öğrenecek; sınıf içi tartışma yoluyla öğrencilerin derse katılımı sağlanacak; laboratuvar çalışmaları ile deneyim kazanacak ve temel seramik teknolojisi ve kimyası bilgilerini uygulamalı olarak öğreneceklerdir.
|
Dersin amacı
|
Genel kimya ve seramik kimyasının temel kavramlarının anlaşılmasını sağlamak. Sırların formülsel anlatımı olan seger formüllerini çözebilmek.
|
Dersin tanımı
|
Genel kimya konularını öğreterek sır için gerekli olan seger formüllerinin çözülmesi sağlanır.
|
1- |
Dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Temel kavramların (Madde, element, bileşik, karışım, atom, molekül ) tanımlarının yapılması.
Bileşik formüllerinin yazılması ve adlandırılması
|
2- |
İyonik bileşiklerin formüllerinin yazılması ve adlandırılması, Ametal-Ametal bileşiklerinin formüllerinin yazılması ve adlandırılması
|
3- |
Atomun yapısı ve periyodik cetvel. Atom teorisi, atom numarası, kütle numarası, periyodik tablo.
|
4- |
Mol kavramına giriş, Avogadro hipotezi.Mol kavramına yönelik soruların çözülmesi.
|
5- |
Mol kavramına yönelik soruların çözülmesi.
|
6- |
Kimyasal denklemler ve hesaplamalar. Kimyasal denklemler ve denkleştirme, kimyasal tepkime türleri, kimyasal hesaplamalar.
|
7- |
Ara Sınav (100 puanlık yazılı değerlendirme)
|
8- |
Seramik Hammaddeleri, özellikleri ve kimyasal formülleri, geleneksel seramik malzemelerin üretimi.
|
9- |
Seramik sırlarının formülsel anlatımı, Seger formülüne giren oksitlerin özellikleri.
|
10- |
Seger hesapları
Kimyasal analizi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması ve laboratuarda uygulamasının yapılması.
|
11- |
Seger hesapları
Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması ve laboratuarda uygulamasının yapılması.
|
12- |
Seger hesapları
Seger Formülü bilinen bir sırın reçetesinin hesaplanması ve laboratuarda uygulamasının yapılması.
|
13- |
Sır denemeleri.
|
14- |
Sır denemeleri.
|
15- |
Konu tekrarı yapılması varsa soruların cevaplanması.
|
16- |
Final Sınavı (Öğrenciler 6.hafta ve ara sınav sonrası işlenen konulardan sorumludurlar)(100 puanlık yazılı değerlendirme)
|
17- |
Final Sınavı (Öğrenciler 6.hafta ve ara sınav sonrası işlenen konulardan sorumludurlar)(100 puanlık yazılı değerlendirme)
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Seramik kimyası ile ilgili bilgi ve kavramlar hakkında temel bilgi sahibi olur.
|
2- |
Kullanılan malzeme hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur.
|
3- |
Seramik bünyesinde ve sırlarında kullanılan hammaddelerin pişirim sonucunda oluşan değişimlerini tanımlayacak bilgiye sahip olur.
|
4- |
Sırların formülsel anlatımı olan seger formüllerini çözebilecek ve laboratuvarda uygulayabilecek bilgiye sahip olur.
|
5- |
Hammaddenin kimyasal özelliklerini tanıyarak, orta düzeyde becerisi kazanır.
|
6- |
Basit bir sır reçetesi hazırlayabilme becerisine sahip olur.
|
7- |
Kullanılan malzemeyi temel düzeyde tanımlayarak kulanım seçeneklerini belirler.
|
8- |
Hammaddelerin kimyasal özelliklerine göre kullanım alanı ve şeklini belirleyerek temel düzeyde üretimde kullanır.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
|
|
2- |
OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
|
|
3- |
OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
|
|
4- |
OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
|
|
5- |
OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
|
|
6- |
OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
|
|
7- |
OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
|
|
8- |
OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
|
|
9- |
OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
|
|
10- |
OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
|
|
11- |
OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
|
|
12- |
OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
|
|
13- |
OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
|
|
14- |
OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
|
|
15- |
OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
16- |
OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
|
|
17- |
OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
|
|
18- |
OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
|
|
19- |
OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
|
|
20- |
OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
1
|
8
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
2
|
6
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
81
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ARCASOY Ateş, BAŞKIRKAN Hasan; Seramik Teknolojisi; Literatür Yayınları:830.
PETERSON Susan, PETERSON Jan (Çeviren: Sevim ÇİZER); Seramik Yapıyoruz; Karakalem Kitabevi Yayınları:3.
TANIŞAN Hüseyin, METE Zeliha; Seramik Teknolojisi ve Uygulaması.
-ALPAUT Okyay, ATAMAN Mualla; Seramikçiler için Seramik Kimyası.
-METE Zeliha; Seramik Kimyası; Tibyan Yayıncılık.
-SÜRÜCÜ Ahmet, TUNCEL Mehmet v.d. ; Genel Kimya; Pegem Yayıncılık.
İŞMAN Faruk; Seramik Teknolojisi; Teknik Yayınlar Serisi 1.
SÜMER Güner; Seramik Sırları, AK Ofset Matbaacılık.
Web siteleri:
http://www.mining.org.tr/en/download/article-file/376707
|
|