Giriş | English

Lisans > Eczacilik Fakültesi > Eczacilik > AKILCI ANTİBİYOTİK KULLANIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKILCI ANTİBİYOTİK KULLANIMI Birinci düzey SEÇ 208 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK İNCE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK İNCE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik ders anlatımı ve öğrenci sunumları
Dersin amacı Antibiyotikler günümüzde en çok suistimal edilen veya bilinçli kullanımı olmayan ilaç gruplarından biridir. Akılcı Antibiyotik Kullanımı dersinin amacı, eczacı olacak öğrencilerimize antibiyotiklerin nasıl daha bilinçli ve akılcı kullanılacağına dair ipuçlarını kazandırmaktır
Dersin tanımı Önümüzdeki yıllarda ciddi bir halk sağlığı problemi olmaya aday antibiyotik direnci, tüm insanlığı ilgilendiren küresel bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu yüzden antibiyotiklerin doğru ve akılcı bir şekilde kullanımına yönelik bilgiler sunan Akılcı Antibiyotik Kullanımı dersinde, eczacı olduklarında topluma sağlık danışmanlığı da yapacak olan öğrencilerimize antibiyotiklerin akılcı kullanımının önemi anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Akılcı ilaç kullanımı ve bileşenlerinin tanım
2- Akılcı antibiyotik kullanımı
3- Akılcı antibiyotik kullanımının direnç gelişimine etkisi
4- antibiyotiklerin farmakokinetik ve farmakodinamiği
5- Kombine antibiyotik tedavisi
6- Antimikrobiyallerin karaciğer ve böbrek dışı yan etkileri
7- Örnek makale; Akılcı antibiyotik Kullanımı
8-
9- Profilaktik antibiyotik uygulama prensipleri
10- Ampirik tedavi yaklaşımları
11- Akılcı antibiyotik kullanımında eczacıların rolü
12- Antibiyotik kullanımında ülkemizin genel durumu
13- Ülkemizde antibiyotik kullanımına dair yanlışlar
14- Genel makale taraması
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akılcı ilaç kullanımının önemini ve akılcı olmayan ilaç kullanımlarının öğrenilmesi
2- Antibiyotiklerin doğru ve akılcı kullanımının öğrenilmesi
3- Antibiyotiklerin kombine kullanımlarının olası fayda ve zararlarının öğrenilmesi
4- Ülkemizdeki antibiyotik kullanım durumunun değerlendirilebilmesi
5- Antibiyotik direnç sorununa farkındalık kazandırılması
6- Eczacıların akılcı antibiyotik kullanımındaki rolünün bensimsenmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2- Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3- Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4- Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5- Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6- İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7- Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8- Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9- Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10- Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11- İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12- Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13- İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14- İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17- Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18- İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19- Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20- En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     39
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dersin Öğretim Üyesi tarafından temin edilecek ders sunumları
Yardımcı Kaynaklar Güncel makaleler

Ders ile ilgili dosyalar