Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Patoloji (selçuk Ü.ort. Dr) > VERİ MADENCİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VERİ MADENCİLİĞİ Üçüncü düzey SBE 515 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Ders haftada 2 saat teorik ve 2 saat pratik olarak yürütülür.
Dersin amacı Veri madenciliği dersinde biyomedikal alanlarda elde edilen verilerdeki karmaşık örüntü/yapıların elde edilmesi ve araştırmacıların verecekleri kararlara destek olacak otomatik öğrenen algoritmaların geliştirilmesi; ortak özelliklere sahip değişkenlerin bulunmasında, ayrıca hastalıkların alt sınıflarının belirlenmesinde kullanılan kümeleme analizleri ve özellikle tanı destek amaçlı kullanılan diskriminant analizlerinin ve diğer sınıflandırma analizlerinin öğretilmesi, Orange ve R programlarında uygulamalarının gösterilmesi.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Veri madenciliğine giriş
2- Verilerin ön işlemesi
3- Birliktelik kuralları
4- Kümeleme analizleri
5- Küme sayısının belirlenmesinde istatistiksel yöntemler
6- Hiyerarşik, k-ortalamalar ve SOM kümeleme yöntemleri
7- Kümeleme geçerliliği istatistikleri
8- Diskriminant analizleri
9- Sınıflandırma analizleri ve değişken seçim yöntemleri
10- Karar ağaçları ve random forest yöntemi
11- Yapay sinir ağları
12- Destek vektör makineleri
13- Boosting, bootstrap, jacknife ve çapraz geçerlilik yöntemleri
14- Regresyon yöntemlerine dayalı algoritmalar
15- Proje
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- verilerin ön işleme aşamalarını bilme
2- Kümeleme analizi ile istatistiksel kararların nasıl verildiği
3- Sınıflandırma analizinin neden yapıldığı ve uygulamalarının yapılması
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 6 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar