Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANİMASYON TEMELLERİ |
Birinci düzey |
GRFU008 |
Seçmeli |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi mevcut değil.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH KIRCA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. LEVENT ÇORUH
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Mevcut Değil
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğretim elemanı teorik bilgileri slayt destekli sunum ve teorik anlatım yolu ile verir. Bunun yanı sıra öğrencinin öğretim elemanı rehberliğinde animasyon üretimine yönelik yapacağı stüdyo çalışmalarını içermektedir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin animasyon yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olması ve bazı teknikler ile temel düzeyde animasyon üretebilir beceri, bilgi ve yetkinlik seviyesine gelmesi beklenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Ders, öğrencilere cel tekniği ve stop-action canlandırma teknikleri yolu ile iki boyutlu animasyon oluşturmak için temel bir anlayış kazandırmayı hedefler. Öğrenciler iki boyutlu nesneler oluşturarak onları zaman ve mekan içinde hareket ettirir, sonra onları video için görüntüler. Animasyonun 12 temel prensibinin hepsi başlıklar halinde verilmektedir.
|
1- |
Senaryo yazımı, storyboard hazırlama,sinopsis hazırlama ve animasyonun tarihçesi hakkında bilgilendirme
|
2- |
Senaryonun yazılması, storytelling, storyboard hazırlanması, karakter ve mekan yaratma konularının anlatılması
|
3- |
Stop Motion animasyon bilgilendirme ve atölye çalışması
|
4- |
Basit animasyon bilgilendirme ve atölye çalışması
|
5- |
Cel animasyon bilgilendirme ve atölye çalışması
|
6- |
WEB animasyonları bilgilendirme ve atölye çalışması
|
7- |
3Boyutlu bilgisayar grafikleri ve animasyon bilgilendirme
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
3Boyutlu bilgisayar grafikleri ve animasyon atölye çalışması
|
11- |
Final projesi için storyboard hazırlanması
|
12- |
Final projesi için atölye çalışması
|
13- |
Final projesi için atölye çalışması
|
14- |
Final projesi için atölye çalışması
|
15- |
Final projesi için atölye çalışması
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin temel animasyon konuları hakkında bilgi sahibi olması.
|
2- |
Öğrencilerin animasyonun 12 temel prensibini öğrenmeleri.
|
3- |
Öğrencilerin Cel animasyonun nasıl yapıldığını öğrenmeleri.
|
4- |
Öğrencilerin stop-action animasyonun nasıl yapıldığını öğrenmeleri.
|
5- |
Öğrencilerin web animasyonlarının nasıl yapıldığını öğrenmeleri.
|
6- |
Öğrencilerin animasyon üretimi için ekip çalışması içine girmiş olmaları.
|
7- |
Öğrencilerin storyboard hazırlamanın nasıl yapıldığını öğrenmeleri.
|
8- |
Öğrencilerin 3B animasyonun nasıl yapıldığı hakkında fikir sahibi olmaları.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
71
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. The Complete Animation Course, Chris Patmore, (2007). Thames and Hudson: London.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Animasyon'un Kutsal Kitabı,Maureen Furniss, (2013). Çevirmen:Semih Çelenk, Karakalem Kitabevi Yayınları, İstanbul
|
|