Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SPOR BİLİMİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
ATR 101 |
Zorunlu |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖZGE MACİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze / Online Eğitim, Anlatım yöntemi, soru-yanıt yöntemi, beyin fırtınası
|
Dersin amacı
|
Spor bilimlerinin disiplinler arası çalışma gerektiren bir bilim alanı olduğunun anlaşılması ve spor bilimlerindeki temel çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Spor bilimleri ile ilgili kavramları, sporun tarihsel gelişimini, spor felsefesi ve etiğini, sporun bilim temellerini, sporun sosyolojik temellerini, motor davranış ve antrenman boyutunu, spor ve sağlık ilişkisini, spor psikolojisi, olimpiyatlar, meslek seçimi ve spor bilimlerinde istihdam konularını içerir.
|
1- |
Spor bilimleri ile ilgili temel kavramların ve ders içeriğinin tanıtımı. Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme.
|
2- |
Spor Bilimleri Fakültesinin tanıtımı (saha ve sosyal tesis kullanımı, fakültenin imkânları, akademik personelin tanıtımı)
|
3- |
Uzmanlık alanları hakkında bilgi verilmesi (bölümde açılan uzmanlıklar, uzmanlaşacağı alanlarla ilgili iş imkânları)
|
4- |
Türk tarihinde sporun gelişimi
|
5- |
Spor felsefesi ve etiği
|
6- |
Sporun bilim temelleri
|
7- |
Sporda sosyo-kültürel boyutlar
|
8- |
Spor psikolojisi
|
9- |
Spor ve sağlık ilişkisi
|
10- |
Spor ve sağlık ilişkisi
|
11- |
Antrenman ve Performans
|
12- |
Motor becerilerin tanımlanması
|
13- |
Olimpiyatların tarihi ve gelişimi
|
14- |
Meslek seçimi ve spor bilimlerinde istihdam
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Spor bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar.
|
2- |
Sporun tarihsel gelişimini kavrar.
|
3- |
Spor felsefesi ve etiğini tartışır.
|
4- |
Sporun bilim temellerini açıklar.
|
5- |
Sporun sosyolojik ve psikolojik boyutları hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Spor ve sağlık ilişkisini açıklar.
|
7- |
Motor davranış ve antrenman bilgisini karşılaştırır.
|
8- |
Olimpiyatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
Meslek seçimi ve spor bilimlerinde istihdam konularını eleştirir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
12
|
2
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Mirzeoğlu, N. (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Kitapevi, İstanbul.
- Heper, E., Sertkaya, Ö. G. Ö., Koca, C., Ertan, H., Kale, M., Terekli, S., ... & Demirhan, G. (2012). Spor Bilimlerine Giriş.
|
|