Giriş | English
Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (yüksek Lisans) > GÖRSEL İLETİŞİM VE REKLAMCILIK I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRSEL İLETİŞİM VE REKLAMCILIK I İkinci düzey GRF305 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yoktur.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Grafik Tasarım ile ilişkilendirerek reklam yönetiminin ne olduğunu, reklam stratejisinin nasıl oluşturulduğunu, reklam strateji türlerini, reklamda hedef kitlenin önemini, reklam ortamı seçiminin nasıl olduğunu, reklamın bileşenlerinin neler olduğunu öğrencilerin anlaması, kavraması ve öğrenmesidir.
Dersin tanımı Günümüzde, medya ve magazinge gösterilen reklam filmleri, gazete ve dergilerde gördüğümüz çeşitli kampanya ve ürün reklamına yönelik afiş, poster gibi görseller ve üretilme süreci, içerik-mesaj gibi konuların irdelenmesi

Dersin içeriği
1- Reklam, reklamcı kavramına genel bir bakış..
2- Reklam ve Grafik Tasarım ilişkisi
3- Türkiye''de ve Dünya''da Reklamcılık tarihi
4- Reklamın Rolleri (Reklamın Pazarlama Rolü,Reklamın İletişim Rolü),
5- Reklamın Rolleri (Reklamın Ekonomik Rolü,Reklamın Sosyal Rolü)
6- Reklamın Değerler Sistemi Üzerindeki Etkisi
7- Reklamda Kalıp Yargıların Kullanımı
8- Bilinçaltı Reklam Miti
9- Vize Haftası
10- Reklam Kirliliği
11- Reklamda Kadının Betimlenişi
12- Reklamda Çocukların Yer Alması Reklamda Çocuğa Yönelik Düzenlemeler
13- Reklam Savurganlığı
14- Reklamda Aldatmaca
15- Örnek Reklam çözümlemeleri
16- Örnek Afiş çözümlemeleri
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Reklam ve reklamcılık ile ilgili bilgi sahibi olabilme
2- Türkiye de ve dünya''da reklamcılık sektörünün yerini ve önemini anlama
3- Reklamın Rollerini anlama
4- Grafik Tasarımı ile Reklamcılık sektörü arasındaki ilişkiyi kurabilme
5- Reklamın sosyal etkilerini bilme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 7 35
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Müge Elden, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel, Şimdi Reklamlar, İletişim Yayınları, 8. Baskı 2021.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar