Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yoktur.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Grafik Tasarım ile ilişkilendirerek reklam yönetiminin ne olduğunu, reklam stratejisinin nasıl oluşturulduğunu, reklam strateji türlerini, reklamda hedef kitlenin önemini, reklam ortamı seçiminin nasıl olduğunu, reklamın bileşenlerinin neler olduğunu öğrencilerin anlaması, kavraması ve öğrenmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Günümüzde, medya ve magazinge gösterilen reklam filmleri, gazete ve dergilerde gördüğümüz çeşitli kampanya ve ürün reklamına yönelik afiş, poster gibi görseller ve üretilme süreci, içerik-mesaj gibi konuların irdelenmesi
|
1- |
Reklam, reklamcı kavramına genel bir bakış..
|
2- |
Reklam ve Grafik Tasarım ilişkisi
|
3- |
Türkiye''de ve Dünya''da Reklamcılık tarihi
|
4- |
Reklamın Rolleri (Reklamın Pazarlama Rolü,Reklamın İletişim Rolü),
|
5- |
Reklamın Rolleri (Reklamın Ekonomik Rolü,Reklamın Sosyal Rolü)
|
6- |
Reklamın Değerler Sistemi Üzerindeki Etkisi
|
7- |
Reklamda Kalıp Yargıların Kullanımı
|
8- |
Bilinçaltı Reklam Miti
|
9- |
Vize Haftası
|
10- |
Reklam Kirliliği
|
11- |
Reklamda Kadının Betimlenişi
|
12- |
Reklamda Çocukların Yer Alması
Reklamda Çocuğa Yönelik Düzenlemeler
|
13- |
Reklam Savurganlığı
|
14- |
Reklamda Aldatmaca
|
15- |
Örnek Reklam çözümlemeleri
|
16- |
Örnek Afiş çözümlemeleri
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Reklam ve reklamcılık ile ilgili bilgi sahibi olabilme
|
2- |
Türkiye de ve dünya''da reklamcılık sektörünün yerini ve önemini anlama
|
3- |
Reklamın Rollerini anlama
|
4- |
Grafik Tasarımı ile Reklamcılık sektörü arasındaki ilişkiyi kurabilme
|
5- |
Reklamın sosyal etkilerini bilme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
7
|
35
|
Toplam iş yükü
|
|
|
78
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Müge Elden, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel, Şimdi Reklamlar, İletişim Yayınları, 8. Baskı 2021.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|