Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇİN DİLİ GRAMERİ |
Birinci düzey |
ÇDE201 |
Zorunlu |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr.Üyesi Nurcan KALKIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Temel dilbilgisi kurallarının öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Temel Çince cümle kalıpları ve dilbilgisi kuralları öğretilir, dilbilgisi alıştırmalarıyla konular pekiştirilir.
|
1- |
Basit Yön Bildiren Tümleçlerin (lai: gelmek, qu: gitmek) yapıları, özellikleri, kullanım kuralları.
|
2- |
Türkçe’de "mişli geçmiş" zamanın karşılığı olan "guo"nun kullanım kuralları, fiilin arkasına gelerek Hareket Sayısı Bildiren Tümleçlerden "ci" ve "bian"in kullanım kuralları, sıra sayısı ifade eden "di"nin kullanım kuralları
|
3- |
Çoktan meydana gelmiş ya da yapılıp bitmiş bir eylemin, zamanını, yerini, amacını vurgulayan "shi......de" cümle kalıbının kullanım kuralları, "yi......jiu......" cümle kalıbı ve sıfat ikilemelerinin öğretilmesi.
|
4- |
Özne-yüklem cümleleri, Sonuç Bildiren Tümleç olan "zai, zhao, hao ve cheng"in kullanım özellikleri, cümleye verdiği anlamlar.
|
5- |
Edilgen yapılı cümleler, Ölçü Birim Sözcüklerinin tekrarlanmasıyla cümleye kattığı anlamların anlatılması.
|
6- |
Bileşik Yön Bildiren Tümleçlerin yapıları, kullanım özellikleri.
|
7- |
4.,5.,6.,7.,8.,9.derslerin tekrarı ve dilbilgisi alıştırmalarının yapılması.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Bir eylemin halen devam ettiğini anlatan "fiil+zhe" yapısının kullanım kuralları.
|
10- |
Belirsiz nesnelerin cümle içindeki yeri, kullanım özellikleri ve gittikçe anlamına gelen "yuelaiyue......", "yue......yue...... kalıplarının kullanım şekilleri.
|
11- |
Çince’de bir varlığın (kişi yada eşyanın) nasıl bir etkiye maruz kaldığını anlatan "ba"lı cümleler I''in yapısı, özellikleri, kullanım kuralları.
|
12- |
"ba"lı cümleler II''in yapısı, özellikleri, kullanım kuralları.
|
13- |
"bei”li edilgen cümlelerin yapısı ve özellikleri
|
14- |
10.,11.,12.,13.,14.derslerin tekrarı ve dilbilgisi alıştırmalarının yapılması.
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Çağdaş Çincenin temel dilbilgisi kurallarını öğrenir.
|
2- |
Temel düzey cümle kalıplarını öğrenir ve cümle kurabilir.
|
3- |
Temel seviyedeki metinleri okur ve anlar.
|
4- |
Çinlilerle diyalog kurması kolaylaşır.
|
5- |
Diğer dersleri daha kolay öğrenir.
|
6- |
Doğru cümle kurar.
|
7- |
Çincenin dilbilgisel özellikleri kavrar.
|
8- |
Sorulara doğru yanıt verir.
|
9- |
Dilbigisinin önemini kavrar.
|
10- |
HSK (Çince Seviye Sınavı) Sınavına hazırlanır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
|
|
19- |
Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
|
|
20- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
6
|
1
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 2. cilt 1. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2011.
2)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 2. cilt 2. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ye, Panyun, Waiguo Ren Xue Hanyu Nandian Shiyi, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 1999.
|
|