Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ Üçüncü düzey SBÖ 104 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Sunuş, soru cevap
Dersin amacı İslamiyet öncesi dönem Türk siyasi tarihi ile kültür ve medeniyet konularında bilgi vermek. Öğrencilerin temel ve tarihsel düşünme becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı İslamiyet öncesi Türk tarih ve kültürünü ; sosyal,siyasi ,ekonomik yönleri ile inceleyen ders

Dersin içeriği
1- Tarih ve Kültür Kavramları.
2- Türk Adı ve Türk Sözü
3- Asya Hunları ve İlk Göçler.
4- Türk Adını Kullanan İlk Devlet(Göktürkler).
5- II.Göktürk Devleti.
6- Orhun Yazıtları (CD.izleme).
7- Göktürk Kültür ve Uygarlığı.
8- Uygur Kültür ve Uygarlığı
9- Uygurlar.(Siyasi Tarih)
10- Vize Sınavı
11- Asya'da Kurulan diğer Türk Devletleri: (Avarlar,Hazar Kağanlığı,Peçenekler)
12- Uzlar,Kuman-Kıpçaklar,İdil ve Volga Bulgarları.
13- Bozkır Kültürü.
14- İslam Öncesi Türk kültür tarihi
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk Kültürü'nün İslamiyet öncesindeki gelişim özelliklerini kavrayabilme
2- İslamiyet öncesi Türk devletlerinin diğer devletlerle siyasi ilişkilerini öğrenebilme.
3- Türk kültürünün özelliklerini ve bu kültürün dünya medeniyetine katkılarını kavrayabilme.
4- Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak ödev hazırlayabilme.
5- Hazırladığı ödevi bir topluluk önünde sunabilme.
6- İslam Öncesi Türk Tarihi ve Kültürü'nü bilir.
7- Türk kültürü ile diğer kültürler arasındaki farklılıkları analiz eder.
8- Türk devletini oluşturan unsurların etnik ve siyasi yapılarını analiz eder
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 6 18
Ödevler 1 12 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı derste ilan edilecektir
Yardımcı Kaynaklar derste ilan edilecektir

Ders ile ilgili dosyalar