Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > YEMLERİN BESİN MAD.SİNDİRİLME DERECELERİ VE BUNLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YEMLERİN BESİN MAD.SİNDİRİLME DERECELERİ VE BUNLAR İkinci düzey VHB 616 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EROL BAYTOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. ERAY AKTUĞ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin amacı Yemlerin Besin Madde Sindirilme Dereceleri Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı Yemlerin Besin Madde Sindirilme Derecelerinin Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin içeriği
1- Teorik ve gerçek sindirilebilirlik
2- Teorik ve gerçek sindirilebilirlik
3- Yemlerin sindirilme derecesini etkileyen faktörler
4- Yemlerin sindirilme derecesini etkileyen faktörler
5- Yemlerde sindirilme derecesinin belirlenmesi
6- Yemlerde sindirilme derecesinin belirlenmesi
7- in vivo sindirim denemeleri
8- indikatör yöntemi
9- in situ sindirim denemeleri: naylon kese yöntemi
10- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
11- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
12- Ara Sınav
13- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
14- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
15- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
16- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Teorik ve gerçek sindirilebilirlik hakkında bilgi sahibi olma
2- in vivo sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olma
3- in vitro sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olma
4- in situ sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olma
5- indikatör yöntemi hakkında bilgi sahibi olma
6- Yemlerde sindirilme derecesinin belirlenmesi hakkında bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi.
Yardımcı Kaynaklar ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002:Yemler Yem Hijyeni ve Teknolojisi. ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990: Feeds and Nutrition.

Ders ile ilgili dosyalar