Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sosyoloji (doktora) > DİNLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNLEME Üçüncü düzey JDE218 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe-Japonca
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. NİHAN KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERDAR YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERDAR YILMAZ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders öğrencinin dinleme yeteneğini geliştirmeyi ve giriş-orta seviyede dinleme stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin tanımı Bu ders Japonların günlük hayatları, kültürleri ve toplumları ile ilgili dinleme pratiklerini içermektedir.

Dersin içeriği
1- Itadakimasu kawa o wataru
2- Kuruma wa hidari, Hito wa Migi? Senbatzuru
3- Gokaku wa dare no okage? jisaboke
4- Koban ga kowai dourokara Merodi-
5- Karaoke Hatsumeisha ni no-beru shou Sato no shouhyou ryou
6- Banzai Mottainai
7- Omoigakenai enjyo Shinkansen no kao
8- Ara sınav
9- Biru no chikano yasaibatake Iruka wa atama ga ii?
10- Ryuugakusei bungakushou Hana Purejekuto
11- Kyou wa naniirono su-tsu desu ka
12- Kan ko-hi- no nedan
13- Agaranai Tameni wa
14- Kokusaiuchuu Sute-shon
15- Yarıyıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Duyulanı anlama kabiliyeti kazandırma ( Orta Düzey)
2- Duyulanı yazma kabiliyeti kazandırma ( Orta Düzey)
3- Duyulanı çözümleme yeteneği kazandırma ( Orta Düzey)
4- Dinleme ile konuşma kabiliyeti kazandırma ( Orta Düzey)
5- Dinleyerek Japonca Gramer Yapısını kavrama ( Orta Düzey)
6- Dinlenilen konu ile ilgili görüşlerini paylaşır.
7- Dinleyerek konuşma yeteneği orta-üst seviyeye ulaşır
8- Dinlediği konuşmaları yorumlar.( Orta Düzey)
9- Günlük yaşamda film, video, müzik gibi alanlarda dinlediğini anlar.( Orta Düzey)
10- Günlük yaşamda konuşma ile ilgili sorunlara çözüm bulabilir( Orta Düzey)

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Minna no nihongo shoukyuu 2 choukaı tasuku 25 ve Choukai yowai anata e
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar