Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Çin Dili ve Edebiyati (y.l) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci düzey ÇDE501 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri _
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMİNE İMGE AZERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste, bilim, bilimsel araştırma nedir, bilimsel araştırma yöntemleri nelerdir, bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiği, kaynak araştırması, kaynak kullanımı, araştırma etiği gibi konuların öğrencilere öğretilmesi amaçlanmaktadır
Dersin tanımı Öğrencileri bilimsel araştırma yapmaya teşvik etmek, makale ve tez yazma kurallarını öğretmek

Dersin içeriği
1- Bilimin tanımı, işlevleri ve türleri
2- Bilimsel yöntem tanımı, aşamaları, temel nitelikleri
3- Araştırma tanımı, türleri, aşamaları
4- Araştırma süreç ve teknikleri
5- Araştırmalarda problem, tanımı, problem kaynakları, problem seçimi ve ölçütler, araştırma probleminin tanımlanması
6- Araştırmanın amacı, ifade edilişi
7- Denence tanımı, nitelikleri, türleri
8- _
9- Yöntem, araştırma modeli ve türleri
10- Kaynak taraması yapma
11- Türkçe Çince kaynakça, dipnot göstermede temel ilkeler, Türkçe Çince kaynakça, dipnot yazım biçimleri
12- Türkçe Çince makale inceleme
13- Türkçe Yüksek Lisans tezi inceleme
14- Çince Yüksek Lisans tezi inceleme
15- _
16- _
17- _
18- _
19- _
20- _

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimin önemini gerekliğini kavrar.
2- Bilimsel araştırmanın önemini ve gerekliğini kavrar.
3- Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygulayabilir.
4- Türkçe makale hazırlama ve yazma tekniklerini kavrar.
5- Çince makale hazırlama ve yazma tekniklerini kavrar.
6- Yüksek lisans tezi yazma kural ve tekniklerini öğrenir.
7- _
8- _
9- _
10- _

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3- Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4- Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6- Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7- Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8- Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11- Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 12 24
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 6 6
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof.Dr. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.LTD.ŞTİ., Ağustos 2013, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Çeşitli Türkçe ve Çince bilimsel makaleler ve tezler

Ders ile ilgili dosyalar