Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > KATILAŞTIRMA İŞLEMİNİN ESASLARI- II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATILAŞTIRMA İŞLEMİNİN ESASLARI- II İkinci düzey FİZ 502 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BUKET SAATÇİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze Eğitim ve Slayt Şeklinde
Dersin amacı Kristal Büyütmede Katıhal Fiziğinin İşlenmesi
Dersin tanımı Katılaştırma teorilerinin Katıhal fiziğine uygulanması

Dersin içeriği
1- ötektikler ve peritektikler
2- düzenli ve düzensiz ötektikler
3- ötektiklerin difüzyonu
4- kılcallık etkisi
5- ötektiklerin büyümesi
6- ötektik ve dendritlerin büyümesi
7- peritektik büyüme
8- çözünen dağılımı
9- doğrusal katılaştırmada kütle dengesi
10- doğrusal katılaştırmada ilk geçiş bölgesi
11- doğrusal katılaştırmada son geçiş bölgesi
12- küçük sistemlerin sıvısı içinde hızlı difüzyon
13- mikrosegragasyon
14- hızlı katılaştırmada bölgesel dengeden uzaklaşma
15- hızlı katılaştırmada kesin kararlılık
16- hızlı katılaştırmada dendritik ve hücresel büyütme
17- hızlı ötektik katılaştırma
18- dendrit ve hücreler arasında çözünen dağınımı
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ötektik ve peritektikleri anlama
2- Kılcallık etkisini anlama
3- Makro ve Mikro segregasyonu anlama
4- -
5- -
6- -
7- -
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 9 126
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 2 3 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 20
Kısa sınav 4 10
Ödev 4 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fundamental of Solidification (Kurz and Ficher)
Yardımcı Kaynaklar Solidification Processing (Flemings)

Ders ile ilgili dosyalar