Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > ARAZİ TOPLULAŞTIRMA PROJE TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAZİ TOPLULAŞTIRMA PROJE TASARIMI Üçüncü düzey BSM604 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Arazi toplulaştırmasının anlamını, faydalarını ve yapılma bilimini öğretmektir.
Dersin tanımı Arazi toplulaştırmasının anlamının ve faydalarının neler olduğu, yapılma usul ve esaslarının neler olduğudur.

Dersin içeriği
1- Arazi toplulaştırma tanımı
2- Arazi toplulaştırmanın tarihçesi
3- Arazi toplulaştırmanın gerekleri, faydaları
4- Arazi toplulaştırmasın usul ve esasları
5- Arazi toplulaştırmasının aşamaları
6- Arazide yapılan işlemler
7- Arazi toplulaştırmasın uygulanması
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Arazi toplulaştırmasının anlamını bilir
2- Arazi toplulaştırmasının faydalarını bilir.
3- Arazi toplulaştırmasının usul ve esaslarını anlar.
4- Arazi toplulaştırmasının nasıl yapılacağını bilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 20
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Arazi Toplulaştırması Planlama ve Projelenmesi, Dora Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Arazi Toplulaştırması, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fak. Yay.

Ders ile ilgili dosyalar