Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Japon Dili ve Edebiyati (y.l) > ÇAĞDAŞ JAPON EDEBİYATI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ JAPON EDEBİYATI II İkinci düzey JDE 508 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe - Japonca
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali Volkan Erdemir
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Japon edebiyat metin okuma ve edebi çözümlemeleri.
Dersin tanımı Japon yazınsal metin incelemesi.

Dersin içeriği
1- Genel edebiyat metni çözümlemeleri hakkında bilgilendirme.
2- Japon edebiyatı tarihine genel bir bakış.
3- Japon edebiyat eserlerinden seçmeler 1
4- Japon edebiyat eserlerinden seçmeler 2
5- Japon edebiyat eserlerinden seçmeler 3
6- Japon edebiyat eserlerinden seçmeler 4
7- Japon edebiyat eserlerinden seçmeler 5
8- Japon edebiyat eserlerinden seçmeler 6
9- Metin çözümlemesi 1
10- Metin çözümlemesi 2
11- Metin çözümlemesi 3
12- Metin çözümlemesi 4
13- Şiir çözümlemesi 2
14- Şiir çözümlemesi 2
15- Kabawata Yasunari ve eserleri.
16- Oe Kenzaburo ve eserleri.
17- Akutagawa Ryunosuke ve eserleri.
18- Mishima Yukio ve eserleri.
19- Miyazawa Kenji ve eserleri.
20- Genel Değerlendirme.

Dersin öğrenme çıktıları
1- Acquiring knowledge on main Japanese literary works and prominent authors.
2- Acquiring the method of literary text analysis.
3- --
4- --
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2- ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3- Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4- Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5- Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6- Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 4 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 8 8
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 6 8 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 10 50
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı çeşitli
Yardımcı Kaynaklar Hihaku Bungaku Gakkai bilimsel dergileri.

Ders ile ilgili dosyalar