Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK Birinci düzey SÖP 101 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön Koşul Dersi yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Bu ders yüz yüze yürütülmektedir.
Dersin amacı Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının temel matematik kavramlarını tanımlamalarını, kavramların birbirleriyle ilişkilerini açıklamalarını, bu kavramların günlük hayattaki kullanımı hakkında fikir yürütebilmelerini ve doğru şekilde kullanmalarını sağlayacak faaliyetler yürütmektir.
Dersin tanımı Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri, matematiksel modelleme, dört işlem içeren problem çözme ve kurma, 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanı dışındaki tabanlarda dört işlem, ispatlarıyla birlikte 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen, kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi, ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem, örüntü, temel geometrik şekiller, temel uzay geometri, geometrik cisimler ve açınımları ile ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri ve bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ilkokul matematik programıyla ilişkisi

Dersin içeriği
1- Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri
2- 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanı dışındaki tabanlarda dört işlem
3- Bölünebilme kurallarını (2, 3, 4, 5 ve 10 için) ilişkilendirebilme, kuralları uygulayarak gerekli işlemleri gerçekleştirebilme, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen kavramlarını ilişkilendirebilme, bu kavramlarla ilgili hesaplamaları yapabilme,
4- Kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi
5- Ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem
6- Oran orantı
7- Örüntü
8- Temel geometrik şekiller, temel uzay geometri, geometrik cisimler ve açınımları
9- Ara sınav
10- ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri
11- Dört işlem içeren problem çözme ve kurma
12- Dört işlem içeren problem çözme ve kurma
13- Matematiksel modelleme ve uygulamaları
14- Matematiksel modelleme ve uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sayı sistemlerini ve tarihçesini açıklar.
2- Taban aritmetiği, bölme ve bölünebilmenin kurallarını bilir.
3- Rasyonel sayı, kesir, oran ve orantı arasındaki ilişkiyi açıklar.
4- Temel geometrik cisimlerin uzunluk, açılım, alan ve hacimlerine ilişkin kavram ve formülleri kavrar.
5- Ölçü kavramını açıklayarak temel ölçme birimlerini sınıflandırır.
6- Dört işlem problemlerini çözer.
7- Matematiksel modelleme etkinlikleri tasarlar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Toptaş. V. (Ed.). (2020). İlkokulda temel matematik. Vizetek Yayınları. Kaçar, A. (Ed.). (2020). İlkokulda temel matematik (2. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık. Abdioğlu, C., & Öztürk, M. (Ed.). (2019). İlkokulda temel matematik. Lisans Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar