Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.y.l.) > İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK İkinci düzey SÖP 101 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön Koşul Dersi yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Bu ders yüz yüze yürütülmektedir.
Dersin amacı Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının temel matematik kavramlarını tanımlamalarını, kavramların birbirleriyle ilişkilerini açıklamalarını, bu kavramların günlük hayattaki kullanımı hakkında fikir yürütebilmelerini ve doğru şekilde kullanmalarını sağlayacak faaliyetler yürütmektir.
Dersin tanımı Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri, matematiksel modelleme, dört işlem içeren problem çözme ve kurma, 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanı dışındaki tabanlarda dört işlem, ispatlarıyla birlikte 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen, kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi, ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem, örüntü, temel geometrik şekiller, temel uzay geometri, geometrik cisimler ve açınımları ile ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri ve bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ilkokul matematik programıyla ilişkisi

Dersin içeriği
1- Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri
2- 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanı dışındaki tabanlarda dört işlem
3- Bölünebilme kurallarını (2, 3, 4, 5 ve 10 için) ilişkilendirebilme, kuralları uygulayarak gerekli işlemleri gerçekleştirebilme, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen kavramlarını ilişkilendirebilme, bu kavramlarla ilgili hesaplamaları yapabilme,
4- Kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi
5- Ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem
6- Oran orantı
7- Örüntü
8- Temel geometrik şekiller, temel uzay geometri, geometrik cisimler ve açınımları
9- Ara sınav
10- ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri
11- Dört işlem içeren problem çözme ve kurma
12- Dört işlem içeren problem çözme ve kurma
13- Matematiksel modelleme ve uygulamaları
14- Matematiksel modelleme ve uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sayı sistemlerini ve tarihçesini açıklar.
2- Taban aritmetiği, bölme ve bölünebilmenin kurallarını bilir.
3- Rasyonel sayı, kesir, oran ve orantı arasındaki ilişkiyi açıklar.
4- Temel geometrik cisimlerin uzunluk, açılım, alan ve hacimlerine ilişkin kavram ve formülleri kavrar.
5- Ölçü kavramını açıklayarak temel ölçme birimlerini sınıflandırır.
6- Dört işlem problemlerini çözer.
7- Matematiksel modelleme etkinlikleri tasarlar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Toptaş. V. (Ed.). (2020). İlkokulda temel matematik. Vizetek Yayınları. Kaçar, A. (Ed.). (2020). İlkokulda temel matematik (2. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık. Abdioğlu, C., & Öztürk, M. (Ed.). (2019). İlkokulda temel matematik. Lisans Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar