Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Birinci düzey HİS 811 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Turkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DERYA KARABULUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SAİM ÖZDAMAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplinin, tez konuları ile ilgili güncel literatür, yeni gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve tartışabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır
Dersin tanımı Uzmanlık alanı ile ilgili araştırma, inceleme, tarama

Dersin içeriği
1- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
2- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
3- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
4- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
5- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
6- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
7- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
8- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
9- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
10- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
11- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
12- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
13- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
14- Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi
2- Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı, sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi
3- Tez konusundaki bir problemi çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, uygulayabilme ve sonuçları değerlendirebilme becerisi edinme
4- Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme
5- Öğrencin tez konusu ile ilgili topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 70 1 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 70 1 70
Ödevler 70 1 70
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 70 1 70
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 100 1 100
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 120 2 240
Toplam iş yükü     622
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar