Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Kore Dili ve Edebiyati > DİNLEME III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNLEME III Birinci düzey KDE207 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe ve Korece
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ CANDAN KADRİYE GİRAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MEHMET ÖLÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı KORECE DİNLEME VE ANLAMA BECERİSİNİ GELİŞTİRMEK
Dersin tanımı Orta Seviyedeki dinleme kitabı ve görsel-işitsel materyaller yardımıyla dinleme becerisi geliştirilmektedir.

Dersin içeriği
1- İnsadong’a hediye almaya gidelim mi?. Yeni evlilerin evi çok güzel. Bahar ama neden böyle soğuk?
2- Benim yaptığım tabak. Kaç numaralı otobüse binmek gerek. Para ile kalemi seçtim.
3- Bugün sarayları gezelim. Bu durakta aktarma yapınız. Düğünüme mutlaka geliniz.
4- Burası Bulgug tapınağı! Yerden ısıtma sistemi daha sıcak. Ben Korelilerin büyük annesiyim.
5- Bir gol atınız. Hasugcib arıyorum. Ben kimim?
6- Güreş sadece güç gerektiren spor değildir. Part time iş aradığımdan meşgulüm. Çok eski arkadaşım.
7- Şarkıyı iyi söylüyormuşsun. Mülakat sınavına girdim. Üniversiteye girmek zor.
8- ARA SINAV
9- Arirang tepeyi aşarak gider Gecikme ücreti Hasat bayramı iyi geçti mi?
10- Şu aktörün adını biliyor musun? Saçlarımı kestirip boyatsam mı? Eski yeni yıl kutlamalarını özlüyorum.
11- Gösteri nasıldı? Gece alışverişi yapmak Birlikte Yemek Yemek Daha Lezzetli
12- Falcı kafeye gidelim mi?
13- Bu balık ne kadar?
14- Bende hanbok giymesini biliyorum
15- YARIYIL SONU SINAVI
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dinleme yetenigini artirir.
2- Dinleyip hizli cevap verme.
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2- Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5- Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 11 33
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bek Bong Ca vd., Korece ve Kore Kültürü Dinleme Koleksiyonu, Hawoo Yayınevi, Seul, 2005
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar