Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > HAYVAN BESLEME FİZYOLOJİSİ VE METABOLİZMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVAN BESLEME FİZYOLOJİSİ VE METABOLİZMASI Birinci düzey ZT 308 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İSMAİL ÜLGER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YUSUF KONCA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Selma BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Hayvanların beslenme fizyolojisi ve metabolizması hakkında genel bilgi sahibi olmak
Dersin tanımı Çiftlik hayvanlarının vücut fonksiyonlarını, çalışma mekanizmalarını incelemek ve bunların beslemeyle olan ilişkisini incelemek ve tanımlamaktır

Dersin içeriği
1- Sindirim Sisteminin Anatomi Ve Fizyolojisi
2- Sindirim Ve Absorbsiyon Fizyolojisi
3- Enerji Metabolizması
4- Karbonhidrat Sindirimi Absorbsiyon Ve Metabolizması
5- Karbonhidrat Metabolizması
6- Yağların Sindirim, Absorbsiyon Ve Metabolizması
7- Proteinlerin Sindirimi Absorbsiyon Ve Metabolizması
8- Ara sınav
9- Vitaminlerin Sindirim Ve Absorbsiyonu
10- Suda Eriyen Vitaminlerin Sindirim ve Absorbsiyonu
11- Minerallerin Sindirim Ve Absorbsiyonu
12- Fİz Elementlerin Sindirim Ve Absorbsiyonu
13- Su ve Elektrolit Metabolizması
14- Nükleotid Metabolizması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Farklı hayvanlarda beslenme fizyolojisi, sindirim sisteminin genel kuralları, sindirim olaylarının öğrenilmesi
2- Açlık kavram ve kuramlarının öğretilmesi
3- Sindirimde etkili olan iç ve dış salgılar
4- Tek ve çok mideli hayvanlarda sindirimin karşılaştırılması
5- Sindirimde etkili olan enzim ve hormonlar
6- Ruminasyon, UYA oluşumu ve bağırsakta sindirim
7- Protein, lipid ve karbonhidrat sindirimi
8- Sindirime yardımcı organlar
9- Emilim ve boşaltım olaylarının öğretilmesi
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 5
Ödev 5 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Özen, N.,1995. Hayvan Besleme Fizyolojisi ve Metabolizması Akdeniz.Ü. Ziraat Fakültesi, No:6, Antalya. 2. Sarıçiçek, B. Z. 2007. Küçükbaş ve Büyükbaş Hayvan Besleme. OMÜ, Zir.Fak Yay No:37, 437s., Samsun, 3. Church, D.C. 1971. Digestive Physiology of Ruminants. Vol:II.O.S.U. Book Stores İnc. Corvaais, Oregon, USA. 4. Sarıçiçek, B. Z., 2007. Hayvan Besleme Biyokimyası. OMÜ, Zir.Fak Yay No:15, 246s. Samsun
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar