Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KÜRESEL TURİZM İŞLETMELERİ |
Üçüncü düzey |
TUR815 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ DR. KENAN GÜLLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE EĞİTİM
|
Dersin amacı
|
Küresel işletmecilik ve küresel turizm işletmeleri kavramlarını tanıtmak ve uluslararası işletmecilik ve yönetim ile ilgili faktörleri incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında, Küreselleşme, Küreselleşmenin Boyutları ve Bu Süreçte Etkili Olan Faktörlerin Analizi, Uluslararası Çevre, Entegrasyonlar ve Turizm, Çok Uluslu İşletmelerin Kavramsal Açıdan İncelenmesi, Küresel Girişimcilik, Uluslararası Turizmde Tüketici Davranışı, Uluslararası Turizmde Destinasyon Pazarlaması ve Yönetimi, Çok Uluslu İşletmelerde Pazarlama Karmasının Küresel Boyutu, Uluslararası Turizm Sektöründe Büyüme Yöntemleri: İmtiyaz (Franchising) ve Yönetim Sözleşmesi (Management Contract), Çok Uluslu İşletmelerde Kurumsal İmaj konularını incelemektir.
|
1- |
Küreselleşme
|
2- |
Küreselleşmenin Boyutları ve Bu Süreçte Etkili Olan Faktörlerin Analizi
|
3- |
Uluslararası Çevre, Entegrasyonlar ve Turizm
|
4- |
Çok Uluslu İşletmelerin Kavramsal Açıdan İncelenmesi
|
5- |
Küresel Girişimcilik
|
6- |
Uluslararası Turizmde Tüketici Davranışı
|
7- |
Uluslararası Turizmde Destinasyon Pazarlaması ve Yönetimi
|
8- |
Çok Uluslu İşletmelerde Pazarlama Karmasının Küresel Boyutu
|
9- |
Uluslararası Turizm Sektöründe Büyüme Yöntemleri: İmtiyaz (Franchising) ve Yönetim Sözleşmesi (Management Contract)
|
10- |
Çok Uluslu İşletmelerde Kurumsal İmaj
|
11- |
Küresel işletmelerde Halkla İlişkiler Yönetimi
|
12- |
Küresel işletmelerde Entegrasyonlar
|
13- |
Örnek olay incelemesi ve tartışma
|
14- |
Örnek olay incelemesi ve tartışma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Küreselleşme ve uluslararasılaşma kavramlarını bilir ve tartışır.
|
2- |
Küreselleşmenin boyutları ve bu süreçte etkili olan faktörleri analiz eder.
|
3- |
Küresel girişimciliği bilir.
|
4- |
Uluslararası turizmde tüketici davranışlarını bilir.
|
5- |
Çok uluslu işletmelerde pazarlama karmasının küresel boyutlarını bilir.
|
6- |
Çok uluslu işletmelerde kurumsal imaj yönetimini bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
|
|
3- |
Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
|
|
4- |
Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
|
|
5- |
Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
|
|
6- |
Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
|
|
7- |
Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
|
|
9- |
Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
|
|
10- |
Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
4
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
6
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
6
|
6
|
Araştırma
|
6
|
6
|
36
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Seymen, Oya Aytemiz (2005), Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik, Nobel Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tavmergen, İge Pırnar (2011), Uluslararası Turizm İşletmeciliği, Nobel Yayınları, Ankara.
Kozak, Metin (2012) Turizm ve Rekabet, Detay Yayıncılık, Ankara.
Mutlu, E.Can (2008). Uluslararası İşletmecilik, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
YÜKSEL, Öznur (1999). Uluslararası İşletme Yönetimi ve Türkiye Uygulamaları, Gazi Kitabevi, Ankara.
|
|