Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji(yük. Lis) > SANAT KAVRAMLARI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT KAVRAMLARI II İkinci düzey HEY112 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEPÖZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Öğretim elemanı tarafından Teorik / kuramsal bilgiler slayt ve video gösterileri eşliğinde öğrencilere verilecektir. Sanatın dilinin kavranmasında öğretim elemanı çeşitli kaynaklardan kesitler, çeşitli filmlerden fragmanlar göstererek öğrencilere rehberlik edecektir. Türk ve dünya sanatından öğretim elemanınca seçilen çeşitli eserler incelenecek ve ders süresince ele alınacak kavramlar ışığında analiz edilecektir. Öğrenciler inceleme çalışmaları gerçekleştirerek kendi kişisel deneyimlerini oluşturacaklardır. Öğretim elemanı tarafından önerilen kısa makale ve denemeleri okuyarak ve filmleri izleyerek çeşitli çalışma raporları hazırlayacaklardır. Araştırma konularını internet ve kütüphane üzerinden araştıracak ve sınıf tartışmalarına katılmak suretiyle düşüncelerini arkadaşları ile paylaşacaklardır.
Dersin amacı Görsel sanatlar alanında çalışmalar yapmak üzere fakülteye yeni başlayan öğrencilerin temel bir eğitim almaları amacıyla düşünülmüş bir derstir. Görsel sanatlar alanının doğası, temel dinamikleri ve kavramsal yapısı dersin içeriğini oluşturacaktır. Öğrencilerce görsel sanatların dilinin kavranması ve bu alana dahil olarak terminolojik açıdan birikim sağlanması planlanmaktadır.
Dersin tanımı Öğrencilerin hem kendi üretimlerinde hem de önemli sanat yapıtlarını özümsemeleri sırasında kullanacakları temel kavramları öğrenmeleri ve bu noktada bilinç düzeylerinin yükselmesi amaçlanmaktadır. Dünya sanatında önemli yer tutmakta olan eserlerin incelenmesi ile temel sanat eğitimi derslerinde kendi tasarımlarını oluşturmaları ve kişisel deneyimlerini yaşamaları sırasında üst düzey farkındalık sağlanması planlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Dersin tanımlanması, amaçlarının açıklanması
2- Sanatın ve sanatçının özellikleri ve önemi”, “Sanat eserini olmayandan ayıran yönlerinin” anlatılması ve tartışılması
3- Gruplar oluşturularak sanat, sanatçı ve sanat eserinin özellikleri ve önemi ile ilgili maddeler halinde fikirler üretilmesi.
4- Görsel sanatların sanatın diğer dalları arasındaki yerinin açıklanması. Sanat terminolojisinden seçilen 10 yeni terimin açıklanması ve bu haftadan itibaren her ders sürdürülmesi.
5- Sanatla zanaat arasındaki fark, yaratıcılık, tasarım, konularının ele alınarak tartışılması. Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun “Sanat ve Zanaat” başlıklı deneme yazısının bulunup, okunması.
6- Sanatsal düzenleme elemanları (unsurlar) ele alınarak, örneklerle açıklamalarının yapılması. ( Nokta, Çizgi, Şekil, Form)
7- Sanatsal düzenleme elemanları (unsurlar) ele alınarak, örneklerle açıklamalarının yapılması. ( Renk)
8- Sanatsal düzenleme elemanları (unsurlar) ele alınarak, örneklerle açıklamalarının yapılması. ( Mekan)
9- Vize
10- Sanatsal düzenleme ilkeleri ele alınarak, örneklerle açıklamalarının yapılması. ( Bütünlük, Oran-Orantı.) Öğrencilere kendi inceleyecekleri eserlerin bildirilmesi
11- Sanatsal düzenleme ilkeleri ele alınarak, örneklerle açıklamalarının yapılması. (Hareket, Denge, Zıtlık) Öğrencilere kendi inceleyecekleri eserlerin bildirilmesi
12- Sanatsal düzenleme ilkeleri ele alınarak, örneklerle açıklamalarının yapılması. (Ritm, Motif, Vurgu.) Öğrencilere kendi inceleyecekleri eserlerin bildirilmesi
13- Seçilen bir filmin izlenmesi ve tartışılması. İzlenilen filmde gözlemlenen sanatsal düzenleme ilke ve unsurlarını ve bunların kullanılışı üzerine çalışmalar (Ron Fricke 'Baraka')
14- Modern sanata genel bir bakış ve karşılaştırmalı incelemelerin yapılması. Kendi seçeceğiniz iki eserin incelemesini yaparak çalışma kağıtları oluşturunuz
15- Post modern sanata genel bir bakış ve karşılaştırmalı incelemelerin yapılması.
16- Güncel Sanata genel bir bakış ve örnekler üzerinde incelemeler
17- Estetik, Sanat Tüketicisi, Sanat Eleştirisi, Sanat Eleştirmeni, Küratör ve Galerilerin sanat ortamı
18- Final
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanatın doğasını ve temel dinamiklerini kavrayabilme
2- Sanat kavramlarını, geçmişten gelen anlamlarını ve günümüzdeki değişimlerini kavrayabilme Güncel sanat görüşlerini anlayabilme
3- Sanat terminolojisini anlama ve kendi yazılarında kullanabilme
4- Tasarım eleman ve ilkelerini kavrama, sanat yapıtları içindeki kullanımlarını inceleme ve kendi tasarımlarında kullanma bilinci oluşturabilme
5- Örnekler üzerinde incelemeler yaparak temel sanat kavramlarını fark edebilme
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar KESER Nimet, 2005. “Sanat Sözlüğü”, Ütopya Yayınları, Ankara KAHRAMAN H. Bülent, 2005. “Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve öteleri…” Agora Kitaplığı, İstanbul LYNTON Nobert, 2004. “Modern Sanatın Öyküsü”, Remzi Kitapevi, İstanbul ÖZSOY Vedat, 2003. “Görsel Sanatlar Eğitimi”, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara TÜRKDOĞAN Tansel, 2004. “Çağdaş Sanat”, Piramit Yayıncılık, Ankara FISHER Ernst, 1995. “Sanatın Gerekliliği”, Panel Yayınevi, İstanbul BİGALI Şeref, 1999. “Resim Sanatı”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara EYÜBOĞLU B. Rahmi, 1986. “Resme Başlarken”, Bilgi yayınevi, Ankara AKBULUT, Durmuş, 2005. “Resim Neyi Anlatır”. İstiklal kitapevi.ist. YÜCEL, T. (2005a). Yapısalcılık, İstanbul: Can Yayınları. YÜCEL, T. (2005b). Göstergeler, İstanbul: Can Yayınları. WOLFFLIN, H. (2000). Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Istanbul: Remzi Kitabevi. WOLFF, J. (2000). Sanatın Toplumsal Üretimi, Çev: Aysegül Demir,Istanbul:Özne Yayınları. WORRİNGER, W. (1985). Soyutlama ve Özdesleyim, Çev. İsmail Tunalı, İstanbul: Remzi TURANİ, A. (1993). Sanat Terimleri Sözlügü, istanbul: Remzi Kitabevi. RIFAT, M. (1982) Genel Göstergebilim Sorunları Kuram ve Uygulama, İstanbul: Alaz Yayınları. PLEHANOV, G. V. (1987). Sanat ve Toplumsal Hayat, İstanbul: Sosyal Yayınlar. MORAN, B. (2003). Edebiyat Kuramları ve Elestiri, istanbul: İletisimYayınları. Bersani, Leo; Dutoit, Ulysse., 2006.” Fakir Sanat”, Çev: S. Kemal Angı, Dost Kitapevi Yay, Ankara. FUAT, M. (2001). Elestiri Üstüne, istanbul: Adam Yayınları. ÇAKIR AYDIN, Mukadder., 2002. “Sanatta Eleştirellik”, Beta Basım A.Ş, Kırklareli* KUSPİT, Donald., 2004. “Sanatın Sonu”, Çev: Yasemin Tezgiden, Metis Yay, İstanbul. TURANİ Adnan.,1999.”Çağdaş Sanat Felsefesi”, 3. baskı, Remzi Kitapevi, İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -