Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tekstil Mühendisliği (y.l.) > MEKATRONİK LABARATUARI - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEKATRONİK LABARATUARI - I İkinci düzey MEM 409 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AHMET KIRNAP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTOR AHMET KIRNAP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Şaban ULUS, Arş. Gör. M. Safa BİNGÖL, Arş. Gör. M. Yusuf YILDIRIM, Arş. Gör. Memduh SUVEREN, Arş. Gör. Burak ULU
Dersin veriliş şekli Laboratuvarda uygulamalı
Dersin amacı Öğrencilere, deneysel mekatronik mühendisliği kavramlarına vakıf olma ve yorumlama yeteneği kazandırılması, deneysel çalışma ve gözlem planlama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazandırılması
Dersin tanımı Basıç, Seviye ve Akış Kontrolü, Titreşim Uygulamaları, PIC ve PLC Uygulamaları, Robot Programlama

Dersin içeriği
1- Basınç Kayıpları
2- Basınç-Akış-Seviye Kontrolü
3- PIC Uygulamaları
4- PIC Uygulamaları
5- PIC Uygulamaları
6- Mekanik Titreşimler
7- Mekanik Titreşimler
8- Ara Sınav
9- PLC Uygulamaları
10- PLC Uygulamaları
11- PLC Uygulamaları
12- Robot Programlama (Kuka)
13- Robot Programlama (Motoman)
14- Robot Programlama Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Deneylerin yürütülmesi ve deneysel sonuçların alınması
2- Deneysel hesaplamaların yapılması
3- Sonuçların değerlendirilmesi
4- Sonuçların mühendislik uygulamalarında kullanımı
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Deney Föyleri
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar