Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (doktora) > İLERİ GÖRÜNTÜ ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ GÖRÜNTÜ ANALİZİ Üçüncü düzey BMM 609 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi bulunmamaktadır. Ancak lisans veya yüksek lisans seviyesinde görüntü işleme dersinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMRA İÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMRA İÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik+uygulama
Dersin amacı Tıbbi görüntülerin analiz edilmesi
Dersin tanımı Tıbbi görüntülerin analiz edilmesi konusunda kavram ve tekniklerin açıklanması

Dersin içeriği
1- Biyomedikal görüntü ve görüntü işleme temel kavramları
2- Görüntü analizi adımları
3- Segmentasyon (Bölütleme)
4- Piksel Tabanlı Bölütleme
5- Kenar Tabanlı Bölütleme
6- Bölge Tabanlı Bölütleme
7- Model Tabanlı Bölütleme
8- Uygulama Örnekleri
9- Ara sınav (veya ödev)
10- Görüntüden özellik çıkarrma
11- Birinci derece özellikler
12- İkinci derece Özellikler
13- Uygulama örnekleri
14- Pratik uygulamalar (pratik ödev çalışmaları)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyomedikal görüntüleri tanıma, işleyebilme
2- Biyomedikal görüntü analizi aşamalarını öğrenme
3- Bölütleme yöntemleri hakkında bilgi kazanma
4- Görüntüden özellik çıkarma konusunda bilgi kazanma
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 5 6 30
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods, Steven L. Eddins, Digital Image Processing using Matlab, Pearson, Prentice hall, 2004.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar