Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > FARMASÖTİK KİMYA IV LAB.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FARMASÖTİK KİMYA IV LAB. Birinci düzey FKI 404 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MERYEM EROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ORHAN PÜSKÜLLÜ, DOÇ. DR. MERYEM EROL, DOÇ. DR. M. İHSAN HAN, DR. ÖĞR. ÜYESİ HANİFA FATULLAYEV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör.Merve Yıldırım Arş.Gör. Burak Kırılmaz
Dersin veriliş şekli TEORİK ANLATIM VE UYGULAMA
Dersin amacı Organik bileşiklerin farmakope analizleri ve titrimetrik yöntemler hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Kimyasal bileşikleri farmakope analizleri ile tayin edip titrimetrik yöntemlerle de miktar tayinlerini hesaplamaktır.

Dersin içeriği
1- Analiz Yöntemleri
2- Farmakope analizleri
3- Bazı ilaç etkin maddelerinin titrimetrik yöntemlerle analizi-1: Nötralimetri
4- Bazı ilaç etkin maddelerinin titrimetrik yöntemlerle analizi-2: İyodometri
5- Bazı ilaç etkin maddelerinin titrimetrik yöntemlerle analizi-3: İyodimetri
6- Bazı ilaç etkin maddelerinin titrimetrik yöntemlerle analizi-4: Nitritometri
7- Bazı ilaç etkin maddelerinin titrimetrik yöntemlerle analizi-5: Permanganometri
8- Ara Sınav
9- Farmasötik Kimyada literatür tarama
10- Farmasötik Kimyada program ve yazılımlar
11- Bazı ilaç etkin maddelerinin literatür taraması: Veritabanlarının ve kimyasal çizim programlarının kullanılması-1
12- Bazı ilaç etkin maddelerinin literatür taraması: Veritabanlarının ve kimyasal çizim programlarının kullanılması-2
13- Bazı ilaç etkin maddelerinin literatür taraması: Veritabanlarının ve kimyasal çizim programlarının kullanılması-3
14- Bazı ilaç etkin maddelerinin literatür taraması: Veritabanlarının ve kimyasal çizim programlarının kullanılması-4
15- Bazı ilaç etkin maddelerinin literatür taraması: Veritabanlarının ve kimyasal çizim programlarının kullanılması-5
16- Final Sınavı
17- Bütünleme sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Organik bileşiklerin farmakope analizlerinin yapılması
2- Organik bileşiklerin farmakope analizlerinin yapılması
3- Organik bileşiklerin farmakope analizlerinin yapılması
4- Organik bileşiklerin miktar tayinlerinde uygulanan titrimetrik yöntemlerin öğrenilmesi
5- Organik bileşiklerin miktar tayinlerinde uygulanan titrimetrik yöntemlerin öğrenilmesi
6- Organik bileşiklerin miktar tayinlerinde uygulanan titrimetrik yöntemlerin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 3 18
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 8 1 8
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 8 3 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 8 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Özden S., Ertan R., Akı E., Yalçın İ., Nebioğlu D., Büyükbingöl E., Göker H.: Farmasötik Kimya Pratikleri 3-4, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2008.
Yardımcı Kaynaklar 2. Jones M.; Organic Chemistry, Princeton University, New York-London, 1937. 3. Türk Farmakopesi 1974, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1974. 4. Organik Kimya laboratuarı, Gatterman and Wieland, Çevirenler: C. Dikmen ve L. Ergener, Çağlayan Kitabevi, 1971. 5. İlaçların Tanınması ve kantitatif Tayini, N. Ergenç, A. Gürsoy, Ö. Ateş, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1989.

Ders ile ilgili dosyalar