Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ Birinci düzey HİT 229 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Hedef kitle ve kurum arasında önemli işleve sahip bütünleşik pazarlama kavramının temel ilkeler ve değişkenler üzerinden tanınması, yorumlanması ve uygulanmasına ilişkin temel düzeyde bilgi ve yeteneklerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bütünleşik pazarlama iletişimini ve ilgili kavramları konu edinen lisans düzeyinde işlenen derstir.

Dersin içeriği
1- Pazarlama kavramı, önemi, amacı ve kapsamı
2- Pazarlamanın tarihsel süreci ve bütünleşik pazarlama dönemi
3- Bütünleşik pazarlama kavramı ve araçları
4- Bütünleşik pazarlama sürecinde çevre ve elemanları
5- Bütünleşik pazarlamada araştırma süreci
6- Bütünleşik pazarlamada stratejik planlama
7- Bütünleşik pazarlamada tüketici ve davranışları
8- Pazarlama iletişimi ve pazarlama karması
9- Pazarlama iletişimi ve pazarlama karması
10- Bütünleşik pazarlama ve tutundurma karması
11- Bütünleşik pazarlama ve tutundurma karması
12- Bütünleşik pazarlama ve tutundurma karması
13- Bütünleşik pazarlama ve müşteri odaklı yöntemler
14- Bütünleşik pazarlama ve müşteri odaklı yöntemler
15- Bütünleşik pazarlama ve alternatif yöntemler
16- Öğrenci Değerlendirmesi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bütünleşik pazarlama kavram ve uygulamaları ile ilgili temel kavrayış edinir.
2- Stratejik yönetim sürecinde bütünleşik pazarlama uygulamalarının önem ve uygulanışı hakkında fikir edinir.
3- Pazarlama Karması hakkında bilgi sahibi olur.
4- Tutundurma faaliyetlerini ve özellikle halkla ilişkileri pazarlama perspektifinden yorumlayabilir.
5- Bütünleşik pazarlama iletişiminde tüketici ve tüketici odaklı yönelimleri kavrar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alanla ilgili çeşitli kitap ve makalelerden hazırlanan güncel içerik
Yardımcı Kaynaklar Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Pazarlama İletişimi, İzzet Bozkurt Güncel Pazarlama Yönetimi, Mahir Nakip-İnci Varinli

Ders ile ilgili dosyalar