Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > UZAKTAN ALGILAMA-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZAKTAN ALGILAMA-I Birinci düzey HM 311 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Uzay teknolojilerini ve Harita mühendisliğindeki kullanımın olanaklarını öğrenmek.
Dersin tanımı Alçak yükseklikli yörüngedeki yapay uydular aracılığıyla yeryüzü cisimlerinin yaydığı ve yansıttığı görünür, kızılötesi ve mikrodalga elektromanyetik enerjinin ölçülmesiyle bu cisimlerin fiziksel ve biyolojik özelliklerinin belirlenmesi disiplini.

Dersin içeriği
1- Fizik altyapı: Elektromanyetik enerji
2- Matematik altyapı: Trigonometri ve katı açı
3- Fizik altyapı: Radyometrik birimler
4- Fizik altyapı: Elektromanyetik spektrum
5- Elektromanyetik enerjinin cisimlerle etkileşimi: Yansıtım, yutulum ve geçirim, Elektromanyetik enerjinin atmosferle etkileşimi
6- Elektromanyetik enerjinin bitki örtüsüyle etkileşimi
7- Elektromanyetik enerjinin toprak ve su ile etkileşimi
8- Uydu sistem özellikleri
9- Uydu yörünge türleri
10- Çözünürlük: Mekansal, spektral, radyometrik ve zamansal
11- Çözünürlük: Mekansal, spektral, radyometrik ve zamansal
12- Uydu algılama sistemleri
13- Uydu algılama sistemleri
14- Uydu algılama sistemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektromanyetik enerjiye dayalı ölçme kavramını ayırt eder.
2- Elektromanyetik enerjiyi dalga ve parçacık karakteriyle tanır.
3- Siyah cisim ışıma modelini kullanır.
4- Planck, Stefan-Boltzman, Wien Yer Değiştirme ışınım kanunlarını kullanır.
5- Elektromanyetik spektrumu ayırt eder.
6- Cisimlerin yansıtım özelliklerini ve spektrometriyi ayırt eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uzaktan Algılama: Kantitatif Yaklaşım, Çeviri (Derya Maktav, Filiz Sunar)
Yardımcı Kaynaklar Uzaktan Algılama: Kantitatif Yaklaşım, Çeviri (Derya Maktav, Filiz Sunar)

Ders ile ilgili dosyalar