Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAPI İŞLETMESİ |
Birinci düzey |
İNŞ 209 |
Zorunlu |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SAVAŞ BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SAVAŞ BAYRAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı; inşaat projeleri, süre ve maliyet planlaması ve iş programı hazırlama yöntemleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Genel bilgi, İnşaat sektörünün ülke ekonomisindeki yeri, İnşaatta üretim ve maliyet fonksiyonları, İnşaatta rasyonilazyon, İnşaat stratejisi, Proje idaresi, Fizibilite, İhale ve yapım safhalarında yönetim ve denetim. İnşaatta planlama, Süre ve maliyet planlaması, Planlama teknikleri, CPM, Yapı işletmesinde organizasyon.
|
1- |
Genel bilgi, İnşaat sektörünün ülke ekonomisindeki yeri, İnşaatta üretim ve maliyet fonksiyonları,
|
2- |
Genel bilgi, İnşaat sektörünün ülke ekonomisindeki yeri, İnşaatta üretim ve maliyet fonksiyonları,
|
3- |
Genel bilgi, İnşaat sektörünün ülke ekonomisindeki yeri, İnşaatta üretim ve maliyet fonksiyonları,
|
4- |
İnşaatta rasyonilazyon, İnşaat stratejisi, Proje idaresi,
|
5- |
İnşaatta rasyonilazyon, İnşaat stratejisi, Proje idaresi,
|
6- |
İnşaatta rasyonilazyon, İnşaat stratejisi, Proje idaresi,
|
7- |
Fizibilite, İhale ve yapım safhalarında yönetim ve denetim. İnşaatta planlama, Süre ve maliyet planlaması,
|
8- |
Fizibilite, İhale ve yapım safhalarında yönetim ve denetim. İnşaatta planlama, Süre ve maliyet planlaması,
|
9- |
Fizibilite, İhale ve yapım safhalarında yönetim ve denetim. İnşaatta planlama, Süre ve maliyet planlaması,
|
10- |
Fizibilite, İhale ve yapım safhalarında yönetim ve denetim. İnşaatta planlama, Süre ve maliyet planlaması,
|
11- |
Planlama teknikleri, CPM, Yapı işletmesinde organizasyon.
|
12- |
Planlama teknikleri, CPM, Yapı işletmesinde organizasyon.
|
13- |
Planlama teknikleri, CPM, Yapı işletmesinde organizasyon.
|
14- |
Planlama teknikleri, CPM, Yapı işletmesinde organizasyon.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenciler; inşaat projelerinin ülke ekonomisindeki yeri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
2- |
Bu dersi alan öğrenciler; maliyet planlaması hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
3- |
Bu dersi alan öğrenciler; paranın zaman değeri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
4- |
Bu dersi alan öğrenciler; değerleme metotlatı hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
5- |
Bu dersi alan öğrenciler; süresel planlama hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
6- |
Bu dersi alan öğrenciler; iş programı hazırlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|