Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > KÖPEK VE KEDİLERDE GERİATRİK BESLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÖPEK VE KEDİLERDE GERİATRİK BESLEME Birinci düzey VHB 529 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EROL BAYTOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. EROL BAYTOK, PROF. DR. BERRİN K. GÜÇLÜ, PROF. DR. OSMAN KÜÇÜK, PROF. DR. KANBER KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. SENA YILMAZ
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Köpek ve Kedilerde Geriatrik Besleme hakkında bilgi sahibi olma
Dersin tanımı Köpek ve Kedilerde Geriatrik Beslemenin önemi

Dersin içeriği
1- Yaşlılık başlangıcındaki bireysellik, ırk ve büyüklük farklılığı
2- Yaşlanmanın biyolojik sonuçları
3- Yaşlanmanın biyolojik sonuçları
4- Yaşlanmanın biyolojik sonuçları
5- Yaşlanmanın biyolojik sonuçları
6- Yaşlanmanın biyolojik sonuçları
7- Yaşlı kedi-köpeklerin enerji ihtiyacı
8- Yaşlı kedi-köpeklerin enerji ihtiyacı
9- Yaşlı kedi-köpeklerin enerji ihtiyacı
10- Arasınav
11- Yaşlı kedi-köpeklerin protein ihtiyacı
12- Yaşlı kedi-köpeklerin protein ihtiyacı
13- Yaşlı kedi-köpeklerin lif ihtiyacı
14- Yaşlı kedi-köpeklerin vitamin-mineral ihtiyacı
15- Yaşlı kedi-köpeklerde stres
16- Yaşlı kedi-köpeklerde bazı besleme indigesyonları
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yaşlılık başlangıcındaki bireysellik, ırk ve büyüklük farklılığı hakkında bilgi sahibi olması
2- Yaşlanmanın biyolojik sonuçları hakkında bilgi sahibi olması
3- Yaşlı kedi-köpeklerin enerji ihtiyacı hakkında bilgi sahibi olması
4- Yaşlı kedi-köpeklerin protein ihtiyacı hakkında bilgi sahibi olması
5- Yaşlı kedi-köpeklerin lif ihtiyacı hakkında bilgi sahibi olması
6- Yaşlı kedi-köpeklerin vitamin-mineral ihtiyacı hakkında bilgi sahibi olması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi.
Yardımcı Kaynaklar 1.ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002:Yem Hijyeni ve Teknolojisi. 2.ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders ile ilgili dosyalar