Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > ÇEVRE KİMYASI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE KİMYASI-I Birinci düzey ÇM 201 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. HAMDİ MIHÇIOKUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ HAMDİ MIHÇIOKUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Çevre Mühendisliğinin gerek duyduğu kimyasal kavramların, öğrenilmesini sağlamak.
Dersin tanımı Çevre Mühendisliği uygulamalarında ve araştırmalarında kullanılabilecek, daha çok Kimyanın temel kavramlarını Çevre Mühendisliği bakış açısıyla irdeleyen derstir.

Dersin içeriği
1- ANALİT, MATRİS,ENGELLEYİCİ, HATA KAYNAKLARI VE ÇEŞİTLERİ
2- KANTİTATİF KALİTATİF ANALİZ, KANTİTATİF ANALİZİN BASAMAKLARI, TAYİN SINIRI, GÖZLENEBİLME SINIRI
3- KALİBRASYON EĞRİSİ, STANDART EKLEME METODU
4- ÇÖZELTİ VE KİMYASAL ANALİZ
5- ÇÖZELTİ VE KİMYASAL ANALİZ
6- GRAVİMETRİK ANALİZ
7- VOLUMETRİK ANALİZ
8- VOLUMETRİK ANALİZ
9- ORGANİK KİMYA PRENSİPLERİ
10- ORGANİK KİMYA PRENSİPLERİ
11- ORGANİK KİMYA PRENSİPLERİ
12- ORGANİK KİMYA PRENSİPLERİ
13- ÇEVREDE ESER ELEMENTLER
14- KATI MADDELER
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel Kimya Kavramlarının öğrenilmesi
2- Çözelti ve kimyasal analiz kavramlarının öğrenilmesi
3- Gerekli çözeltilerin hazırlanması için hesaplamaların nasıl yapıldığı bilgilerinin elde edilmesi
4- Temel organik kimya prensiplerinin kavranması, basit organik bileşiklerin adlandırılması, okunması ve basit organik reaksiyonların kavranması
5- Çevrede bulunan eser elementler ve bunları zararları hakkında fikir sahibi olma
6- Çevre mühendisliği alanında kullanılan katı madde kavramının ve fraksiyonlarının öğrenilmesi, tayin ve hesaplamaları ile ilgili genel bilgilerin elde dilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 1 4
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     139
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sawyer, McCarty, Parkin, Çevre Mühendisliği ve Bilimi için Kimya, Nobel Yayınevi, 2013, İstanbul, 752s.
Yardımcı Kaynaklar Ahmet Samsunlu, Çevre Mühendisliği Kİmyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 396s. İbrahim Peker, Çevre Mühendisliği Kimyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2007,240s.

Ders ile ilgili dosyalar