Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇEVRE KİMYASI-I |
Birinci düzey |
ÇM 201 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HAMDİ MIHÇIOKUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ HAMDİ MIHÇIOKUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Çevre Mühendisliğinin gerek duyduğu kimyasal kavramların, öğrenilmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Çevre Mühendisliği uygulamalarında ve araştırmalarında kullanılabilecek, daha çok Kimyanın temel kavramlarını Çevre Mühendisliği bakış açısıyla irdeleyen derstir.
|
1- |
ANALİT, MATRİS,ENGELLEYİCİ, HATA KAYNAKLARI VE ÇEŞİTLERİ
|
2- |
KANTİTATİF KALİTATİF ANALİZ, KANTİTATİF ANALİZİN BASAMAKLARI, TAYİN SINIRI, GÖZLENEBİLME SINIRI
|
3- |
KALİBRASYON EĞRİSİ, STANDART EKLEME METODU
|
4- |
ÇÖZELTİ VE KİMYASAL ANALİZ
|
5- |
ÇÖZELTİ VE KİMYASAL ANALİZ
|
6- |
GRAVİMETRİK ANALİZ
|
7- |
VOLUMETRİK ANALİZ
|
8- |
VOLUMETRİK ANALİZ
|
9- |
ORGANİK KİMYA PRENSİPLERİ
|
10- |
ORGANİK KİMYA PRENSİPLERİ
|
11- |
ORGANİK KİMYA PRENSİPLERİ
|
12- |
ORGANİK KİMYA PRENSİPLERİ
|
13- |
ÇEVREDE ESER ELEMENTLER
|
14- |
KATI MADDELER
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel Kimya Kavramlarının öğrenilmesi
|
2- |
Çözelti ve kimyasal analiz kavramlarının öğrenilmesi
|
3- |
Gerekli çözeltilerin hazırlanması için hesaplamaların nasıl yapıldığı bilgilerinin elde edilmesi
|
4- |
Temel organik kimya prensiplerinin kavranması, basit organik bileşiklerin adlandırılması, okunması ve basit organik reaksiyonların kavranması
|
5- |
Çevrede bulunan eser elementler ve bunları zararları hakkında fikir sahibi olma
|
6- |
Çevre mühendisliği alanında kullanılan katı madde kavramının ve fraksiyonlarının öğrenilmesi, tayin ve hesaplamaları ile ilgili genel bilgilerin elde dilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
4
|
1
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
139
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sawyer, McCarty, Parkin, Çevre Mühendisliği ve Bilimi için Kimya, Nobel Yayınevi, 2013, İstanbul, 752s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ahmet Samsunlu, Çevre Mühendisliği Kİmyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 396s.
İbrahim Peker, Çevre Mühendisliği Kimyası, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2007,240s.
|
|