Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ Birinci düzey URTS 101 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZTEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı İletişim bilimine dair temel bilgilerin verilmesi
Dersin tanımı İletişim fakültesinde sonraki yıllarda alınacak uzmanlık dersleri için alt yapının hazırlanması.

Dersin içeriği
1- İletişim nedir? İletişim bilimi neyi araştırır?
2- İletişim bilimi ve interdisipliner yapı
3- İletişim biliminin birlikte çalıştığı bilim dalları nelerdir?
4- Kaynak, hedef, mesaj ve feedback kavramları
5- İletişim türleri ve yazılı iletişim
6- Sözlü ve sözsüz iletişim
7- Beden dili
8- İletişimde kültürel yapılar
9- İkna edici mesaj stratejileri
10- Kitle iletişim araçları ve kamuoyu
11- Anaakım / eleştirel akım kavramları ve farkları
12- Kuram ve model kavramları
13- Anaakım iletişim yaklaşımlarına giriş
14- Genel iletişim modeli, Bilişsel çelişki kuramı, matematiksel iletişim modeli gibi anaakım yaklaşımlar hakkında bilgilendirme
15- Eleştirel akım iletişim yaklaşımlarına giriş
16- Frankfurt okulu, ekonomi politik, yapısalcılık gibi eleştirel akım yaklaşımlarına giriş
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişimin interdisipliner yapısını öğrenir.
2- İletişim bilimi ve diğer disiplin ilişkilerini öğrenir.
3- Anaakım ve eleştirel akıma dair bilgiler edinir.
4- İletişim sürecinin nasıl çözümlenmesi gerektiğini öğrenir.
5- Model ve kuram kavramlarını öğrenir.
6- Bu derste öğrendiği bilgiler ışığında, alanla ilgili alacakları uzmalık dersleri için aşinalık kazanmış olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 2 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 1 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Işık, Metin; İletişim Bilimine Giriş, Eğitim Kitabevi
Yardımcı Kaynaklar Yaylagül, Levent; Kitle İletişim Kuramları, Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar