Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > MOTOR GELİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOTOR GELİŞİM Birinci düzey BSÖ 211 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, düz anlatım, soru cevap, örnek olay, yönlendirilmiş buluş
Dersin amacı Öğrencilere, Psikomotor gelişim dönemlerini ve özelliklerini açıklayabilecek, motor gelişimi değerlendirmek için kullanılan testleri uygulayabilecek ve Psiko-motor gelişim sırasında meydana gelebilecek sinir-kas koordinasyonu bozukluklarını fark edebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Doğum öncesi dönemden başlayarak çocuğun geçirmiş olduğu evrelerin takibinin yapılabilmesi ve çeşitli sapmalar karşısında erken müdahale için gerekli müracaat yerlerinin öğrenilmesi.

Dersin içeriği
1- Dersin genel tanımı, önemi, yarıyıl içindeki konu dağılımı hakkında genel bilgi. Temel Bilgiler
2- I - Psikomotor Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar
3- II – Psikomotor Gelişim Bilim Dalı ve Tarihi, İnceleme Yöntemleri ve Yaş Sınıflandırması
4- Gelişim Kuramları
5- Psikomotor Gelişim Modelleri
6- Hareket Beceri Sınıflandırması
7- Fiziksel Büyüme Olgunlaşma ve Gelişme
8- Psikomotor Gelişim Dönemleri I (Reflekfsif ve İlkel Hareketler Dönemi)
9- Psikomotor Gelişimi Etkileyen Faktörler
10- Fiziksel Gelişim (Motor Ugunluk Yetileri)
11- Algısal Motor Gelişim
12- Temel Hareket Beceri Sınıflandırması
13- Motor Gelişim ve Benlik Karamı
14- Psikomotor Gelişimin Değerlendirilmesi
15- final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Psikomotor gelişimin temel kavramlarını bilir.
2- Psikomotor gelişim evrelerini açıklar.
3- Alanıyla ilgili becerilerin öğretiminde bireyin psikomotor gelişim evresi özelliklerinin öneminin farkındadır.
4- Psikomotor gelişimde bireysel farklılıkların öneminin farkındadır.
5- Psikomotor gelişim ile ilgili teorik bilgileri pratikte kullanır.
6- Temel lokomotor, manipülatif ve dengeleme becerilerini değerlendirir.
7- Mesleki uygulamalarında psikomotor gelişimi desteklemek amacıyla yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip etmektedir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Motor Gelişimi Anlamak, Özer, D. S., Aktop, A. Nobel yayınları Ankara,2020
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar