Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
Birinci düzey |
GM 205 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Akışkanlar Mekaniği biyoloji, tıp ve bütün mühendsilik bölümlerini kapsayan geniş bir konudur. Bu ders öncelikli olarak akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerinin ve denklemlerinin öğrenilmesi hedefler. Ayrıca bu ilkelerin geçek haytta kaşılaşılan akışkanlar mekaniği problemlerine nasıl uygulanılacağının öğrenilsi de desin temel hedefleri arasındadır.
|
Dersin tanımı
|
Akışkanların temel özellikleri. Akışkan statiğinin ve dinamiğinin temel eşitlikleri. Kütle ve enerji korunumu kanunlarının uygulamaları. Akışkan akışının genel kavramları. Newtonsal ve Newtonsal olmayan akışkanlar. Boru içi akış,sürtünme nedeniyle enerji kayıpları, daldırılmış cisimler üzerinden akış. Boyut analizi. Akış ölçerler ve akışkan transfer
ekipmanları konu alınır.
|
1- |
Giriş ve Temel Kavramlar
|
2- |
Akışkanların özellikleri
|
3- |
Akışkanların özellikleri
|
4- |
Basınç ve akışkan statiği
|
5- |
Basınç ve akışkan statiği
|
6- |
Akışkan kinamatiği
|
7- |
Akışkan kinamatiği
|
8- |
Vize
|
9- |
Bernoulli ve enerji denklemleri
|
10- |
Bernoulli ve enerji denklemleri Uygulamaları
|
11- |
Akış sistemlernde momentum analizi
|
12- |
Akış sistemlernde momentum analizi
|
13- |
Boyut analizi ve modelleme
|
14- |
Boyut analizi ve modelleme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Akışkanların statik durumlarını anlama ve uygulama
|
2- |
Akışkanların dinamik durumda davranışlarını anlamak
|
3- |
Bir akışkanlar mekaniği probleminin matematik modelini kurabilir
|
4- |
Korunum denklemlerini kullanarak temel akış problemlerini analitik olarak çözebilme ve çözümler üzerinde yorum yapabilme becerisi kazanı
|
5- |
Viskoz ve viskoz olmayan akış hareketleri kavramlarını anlayabilir
|
6- |
Akışkanlar mekaniği problemin çözümü için uygun yöntemin bulunması ve çözümün yapılması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
|
|
2- |
Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
3- |
Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
|
|
4- |
Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
|
|
5- |
Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
|
|
6- |
Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
|
|
9- |
Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
|
|
11- |
İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
|
|
12- |
Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
|
|
13- |
Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
16
|
128
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
5
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
136
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yunus ÇENGEL, John M.CIMBALA Akışkanlar Mekaniği (Temelleri ve Uygulamaları), İzmir Güven Kitabevi / Akademik Kitaplar Dizisi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Warren McCabe, Julian Smith, Peter Harriott, Unit Operations of Chemical Engineering, McGraw-Hill 2004
|
|