Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakoloji (doktora) > HAYVAN BESLEME VE ÇEVRE SORUNLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVAN BESLEME VE ÇEVRE SORUNLARI Üçüncü düzey VHB 655 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KANBER KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin amacı Hayvan Besleme ve Çevre Sorunları Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı Hayvan Besleme ve Çevre Sorunlarının Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin içeriği
1- Küresel ısınma ve ruminantların bundaki payı
2- Küresel ısınma ve ruminantların bundaki payı
3- Küresel ısınma ve ruminantların bundaki payı
4- Küresel ısınma ve ruminantların bundaki payı
5- Küresel ısınma ve ruminantların bundaki payı
6- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin çevreye verdiği zarar
7- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin çevreye verdiği zarar
8- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin çevreye verdiği zarar
9- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin çevreye verdiği zarar
10- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin çevreye verdiği zarar
11- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin değerlendirilebilirliği
12- Ara Sınav
13- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin değerlendirilebilirliği
14- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin değerlendirilebilirliği
15- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin değerlendirilebilirliği
16- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin değerlendirilebilirliği
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Küresel ısınma ve ruminantların bundaki payı hakkında bilgi sahibi olma
2- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin çevreye verdiği zarar hakkında bilgi sahibi olma
3- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin değerlendirilebilirliği hakkında bilgi sahibi olma
4- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin çevreye verdiği zarar hakkında bilgi sahibi olma
5- Küresel ısınma ve ruminantların bundaki payı hakkında bilgi sahibi olma
6- Hayvan barınaklarındaki atık maddelerin değerlendirilebilirliği hakkında bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3- Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4- Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara. ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders ile ilgili dosyalar