Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Birinci düzey |
MB 402 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET EMİN ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET EMİN ÖZTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders ile öğrencilerin özel eğitime ilişkin temel kavram ve ilkeleri, özel eğitimin tarihsel gelişimini, yasal düzenlemelerini ve kaynaştırma sürecini tanımlamaları amaçlanmaktadır. Derste öğrencilerden ayrıca, ailenin eğitime katılımı ve aile ile işbirliğinin yolları ile tanı ve değerlendirme sonuçlarına bağlı olarak öğretimin bireyselleştirilmesi, bireysel gereksinimlere göre bireyselleştirilmiş öğretim programı oluşturmasi ve uygulamasi eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejilerini açıklamaları beklenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Özel eğitime gereksinim duyan çocuklara yönelik sürdürülen eğitimin değerlendirme boyutu ve öğretimsel uyarlamalar hakkında bilgilerden oluşur.
|
1- |
Dersin tanıtımı / Özel Gereksinimli Bireyler / Özel Eğitim Tarihçesi.
|
2- |
Özel Eğitimde Ailenin Rolü ve Değerlendirme Süreci
|
3- |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP)
|
4- |
Kaynaştırma
|
5- |
Zihinsel Yetersizlikler
|
6- |
İşitme Yetersizlikleri
|
7- |
Görme Yetersizlikleri
|
8- |
Fiziksel Yetersizlikler / Süreğen Hastalıklar
|
9- |
Öğrenme Güçlükleri
|
10- |
Otizm Spektrum Bozukluğu
|
11- |
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu
|
12- |
Dil ve Konuşma Bozuklukları / Çoklu Yetersizlikler
|
13- |
Özel Yetenek
|
14- |
Sınav
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.
|
2- |
Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
|
3- |
Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir.
|
4- |
Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.
|
5- |
Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar.
|
6- |
Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir.
|
7- |
Zihinsel yetersizlik, üstün zekâ, öğrenme güçlüğü, DEHB, otizm, işitme ve görme yetersizlikleri, çoklu yetersizlik, bedensel yetersizlik gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Diken, İ. (Ed.). (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Pegem Akademi Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Diken, İ. (Ed.). (2017). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık. Akçamete, G. (Ed.). (2016). Genel Eğitim Okullarında Özel Eğitim Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Kök Yayıncılık. Cavkaytar, A. (Ed.). (2017). Özel Eğitim. Vize Yayıncılık Cavkaytar, A. & Tekin Ersan, D. (Ed). (2018). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Eğiten Kitap Baykoç, N. (Ed.). (2017). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Kitap Aksoy, V. (Ed.). (2016). Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık. Şahbaz, Ü. (Ed.). (2018). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Anı Yayıncılık. Ataman, A. (Ed.). (2017). Temel Eğitim Öğretmenleri için Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim. Vize Yayıncılık.
|
|