Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TRAVMA |
Birinci düzey |
İAY168 |
|
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET DOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif anlatım - Vaka Çalışması - Uygulaması
|
Dersin amacı
|
Travma Bilgisi dersinde; Travma vakalarında ve çevresel acillerde acil bakım uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Travma Vakalarına Genel Yaklaşımı Uygulamak,Dış Kanamalarda Acil Bakım Uygulamak,Yumuşak Doku Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak,Yüz Ve Boyun Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak,Omurga Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak,Göğüs Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak,Karın Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak,Pelvis Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak,Ekstremite Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak,Özellikli Travma Olgularına Acil Bakım Uygulamak,Çevresel Acillerde Bakım Uygulamak,Yanıklarda Acil Bakım Uygulamak
|
1- |
Travma Vakalarına Genel Yaklaşımı Uygulamak
|
2- |
Kırık, Çıkık ve Burkulma
|
3- |
Pelvis Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak
|
4- |
Ekstremite Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak
|
5- |
Omurga Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak
|
6- |
Göğüs Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak
|
7- |
Karın Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Yumuşak Doku Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak
|
10- |
Kafa yaralanmalarında Acil Bakım Uygulamak
|
11- |
Uro-genital sistem yaralanmalarında acil bakım uygulamak
|
12- |
Çevresel Acillerde Bakım Uygulamak (soğuk, sıcak, boğulmalar,yanıklar)
|
13- |
Çevresel Acillerde Bakım Uygulamak (zehirlenmeler, elektrik, yıldırım çarpmaları, ısırık ve sokmalar))
|
14- |
Vaka Çalışması
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Travma Vakalarına Genel Yaklaşımı Uygulamak,
|
2- |
Tüm vücut bölgelerinde görülen kırık, çıkık ve burkulmalarda Acil Bakım Uygulamak,
|
3- |
Soğuk acillerine acil bakım uygulamak
|
4- |
Sıcak acillerine acil bakım uygulamak,
|
5- |
Zehirlenmelerde acil bakım uygulamak
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
|
|
4- |
İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
|
|
5- |
Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
|
|
6- |
İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
7- |
İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
|
|
8- |
İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
|
|
10- |
İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
|
|
11- |
Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
47
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Doğan M. (2020. Paramedik. Akademisyen yayın evi
|
|