Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
20. YY. RUS EDEBİYATI |
|
RDE 305 |
|
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ ERDEM ERİNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi ERDEM ERİNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
19.yy sonu, 20.yy başı Rus Nesir Sanatı dersi 15 hafta boyunca dörder saatlik derslerle verilecektir. Dersin hafta içerisindeki ilk bölümünde ele alınacak yazarların biyografileri üzerinde durulurken, ikinci iki saatlik kısmında eserlerinden örnekler incelenecektir.
|
Dersin amacı
|
RDE 313 19. yy Sonu, 20. yy Başı Rus Nesri dersinde öğrenciler Rus edebiyat tarihinin söz konusu dönemlerinde verilen eserler ve Rus Gümüş Çağı’na zemin hazırlayan şartlar ile ona eşlik eden düzyazı edebiyatından örnekler ile tanışırlar. Geride Rus edebiyatının “Altın Çağ”’ı olarak adlandırılan bir dönemi geride bırakan bu zaman aralığında, Rus nesri bir olgunluk çağına ulaşmıştır. Söz konusu derste bu olgunluk çağının temsilcilerinin metinleri, üslup özellikleri yardımıyla analiz edilip, bir bütün olarak bu geçiş döneminin irdelenmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Dersin adından da anlaşılacağı üzere genel malzemeyi 19. yy sonu, 20. yy başında ilk eserlerini vermiş yazarların düzyazı metinleri oluşturmaktadır. Bu metinler analiz edilirlerken klasik pozitivist yaklaşımdan ziyade yeni metin analizi metotlarından faydalanılacaktır. Öğrencilerin dönemin atmosferini anlayabilmeleri için başlangıç derslerinde, dünyada ve Rusya’da dekadanlıktan sonra gözlemlenen akımlara dair bilgi verilecektir.
|
1- |
İzlencenin tanıtımı. Dünyanın dekadans algısı.
|
2- |
Dekadansın Gümüş Çağ formu. Rusya algısı. Sınırlandırıldığı zaman. Manifestoları.
|
3- |
Rusya’daki temel özellikleri. Temel metinler.
|
4- |
Maksim Gorki (erken dönem) hayatı ve yaratıcılığı.
|
5- |
M.Gorki’nin “Staruha İzergil” eserinde Gümüş Çağ’ın karakteristik özellikleri.
|
6- |
Son klasik İvan Bunin. Yaratıcılığı ve Rus Göçünün birinci dalgasında edebiyat.
|
7- |
Naturalizm ponevole. İvan Bunin “Derevnya” eseri.
|
8- |
İvan Şmelyov. Hayatı, yaratıcılığı. Eser: “Posledniy vıstrel”.
|
9- |
Leonid Andreyev. Yaşam ve yaratıcılık ilişkisi.
|
10- |
L. Andreyev’in “Krasnıy Smeh” eserinde Gümüş Çağ özellikleri.
|
11- |
Aleksandr Kuprin’in yaşamı ve edebi kişiliği.
|
12- |
A. Kuprin’in “Olesya” adlı uzun öyküsü üzerinden alegorik değerlendirmeler.
|
13- |
F. Sologub’un hayatı ve edebi kişiliği ile yazarın “Küçük Cin” adlı öyküsünün yazılış ve yayımlanışıyla ilgili sunum.
|
14- |
F. Sologub’un “Küçük Cin” adlı öyküsünde M. Bahtin’in karnaval teorisi.
|
15- |
Düzyazıdan şiire Rus Gümüş Çağı.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler beşinci ders dönemine kadar getirdikleri edebiyat tarihi bilgilerini, kronolojik sıraya göre devam ettirme imkanı bulacaklardır.
|
2- |
Rus edebiyatı tarihini kronolojik bütünlük içinde ele alma ve diğer dönemlerle karşılaştırma yetisine sahip olacaklardır.
|
3- |
Edebiyat teorisi ve eleştirisine dair kuramsal bilgilerini, bu ders içerisinde bir analiz aracı olarak eserlerde kullanmaları mümkün olacaktır.
|
4- |
Rus edebiyatı yanında kültür ve siyasi tarih alanlarında da bilgileri pekişecektir.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
15
|
1
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
7
|
1
|
7
|
Toplam iş yükü
|
|
|
111
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders içerisinde sunulan metinler dersin kaynağını teşkil etmektedir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Gorki, M., (1975) «Detstvo. V lyudyah. Moi Universitetı», Hudojestvennaya Literatura, ISBN 5-275-00024-3, 5-275-00022-7, Moskva, Rossiya.
Gorki, M. 2008) «Foma Gordeev», Drofa, ISBN 978-5-358-04942-0, Moskva, Rossiya.
Bunin, İ., (2002) “Arsenyev'in Yaşamı”, Cem, ISBN 9789756542101, İstanbul.
Andreyev, (1988) “Yedi Asılmışların Hikayesi”, Yar, ISBN 9757530069, İstanbul.
Şmelev, ?., (2011), «Leto Gospodne», Sibirskaya Blagozvonitsa, ISBN 978-5-91362-376-6, Rossiya.
Şmelev,İ (2011), «Solntse Mertvıh», ISBN 5-86884-077-1,9785868840777, Rossiya.
Kuprin, A., (2008), «Poyedinok», Azbuka-Klassika, ISBN 978-5-395-00035-4, Rossiya.
Kuprin, A., (2010) «Olesya», Eksmo, ISBN 978-5-699-41677-6, Rossiya.
Sologub, F., (2004) «Melkiy Bes», Hauka, ISBN 5-02-027129-2, Moskva, Rossiya.
|
|