Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DÜRDANE TOR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Dürdane Tor
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim alanında görsel araştırma yöntemlerinin önemi ve rolü, dayandığını felsefe ve kuramları, görsel araştırma yöntem ve süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu dersin bir diğer amacı görsel odaklı araştırma yapılandırma süreçlerinde araştırmacılara yordayıcı ve sorgulayıcı bir bakış açısı kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Eğitimde Görsel Araştırmalar dersi, araştırma sürecinde anlam kazanan görsel odaklı olgu, olay ve örüntüleri tüm yönleri ile sorgulamaya rehberlik edecektir. Bu ders, görsel veri toplama, yapılandırma, analiz etme, bulguları farklı bağlamlar ile ortaya koyma, yorumlama ve raporlaştırma sürecinde yaratıcı bakış açısı sergileme konularına kaynaklık edecektir.
|
1- |
Tanışma ve dersin tanıtımı
|
2- |
Görsel Araştırma
|
3- |
Görsel Araştırma Yöntemlerinin Kullanıldığı Disiplinler
|
4- |
Görsel Araştırmanın Temelleri
|
5- |
Eğitim Alanında Görsel Araştırma
|
6- |
Görsel Araştırmalarda Yöntem ve Desen
|
7- |
Görsel Araştırmalarda Yöntem ve Desen
|
8- |
Görsel Araştırmalarda Yöntem ve Desen
|
9- |
Görsel Araştırmalarda Veri Toplama
|
10- |
Görsel Araştırmalarda Veri Analizi
|
11- |
Görsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik
|
12- |
Görsel Araştırmalarda Etik
|
13- |
Görsel Araştırmalarda Raporlama
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Görsel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı disiplinleri söyler.
|
2- |
Eğitimde alanında görsel araştırma yöntemlerinin önemini ve rolünü fark eder.
|
3- |
Bilimsel araştırma süreci ile görsel araştırma yöntemleri arasındaki ilişki kurar.
|
4- |
Görsel araştırma yöntem ve desenlerini sıralar.
|
5- |
Görsel araştırma sürecini tanımlar.
|
6- |
Araştırma amacı doğrultusunda uygun görsel araştırma yöntemini seçebilir.
|
7- |
Görsel araştırmada güvenirlik ve geçerlilik konusunu tartışır.
|
8- |
Görsel araştırmalarda etiğin önemini fark eder.
|
9- |
Eğitim alanında görsel araştırma önerisi geliştirebilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
42
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
28
|
28
|
Ödevler
|
1
|
28
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
14
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
14
|
14
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
14
|
14
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
14
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bedir Erişti, S. D. (2007). Görsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|