Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Halk Sağliği (yüksek Lisans) > NÖROPEPTİDLER VE BEYİN FONKSİYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÖROPEPTİDLER VE BEYİN FONKSİYONU İkinci düzey FAR 615 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MÜKERREM BETÜL AYCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mükerrem Betül Aycan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Santral sinir sisteminde nöropeptidlerin rolü
Dersin tanımı 2 saatlik seçmeli teorik ders

Dersin içeriği
1- Santral sinir sistemi farmakolojisine giriş
2- Santral sinir sistemi farmakolojisine giriş
3- Santral sisnir sisteminde nöromedyatörler ve önemi
4- Santral sisnir sisteminde nöromedyatörler ve önemi
5- Santral sinir sisteminde nöropeptidler ve fonksiyonları
6- Santral sinir sisteminde nöropeptidler ve fonksiyonları
7- Santral sinir sisteminde nöropeptidler ve fonksiyonları
8- Santral sisnir sisteminde görevli growth faktörler ve fonksiyonları
9- Santral sisnir sisteminde görevli growth faktörler ve fonksiyonları
10- Santral sinir sisteminde otokrin ve parakrin ajanların nöropeptidlerle ilişkisi
11- Santral sinir sisteminde otokrin ve parakrin ajanların nöropeptidlerle ilişkisi
12- Santral sinir sisteminde mikroglialar, immün savunma sistemi ve nöropeptidler
13- Santral sinir sisteminde mikroglialar, immün savunma sistemi ve nöropeptidler
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Santral siniri sistemi farmakolojisini bilir
2- Santral sinir sistemindeki nöromedyatörler ve görevlerini bilir
3- Santral sinir sistemindeki nöropeptidler ve görevlerini bilir
4- Santral sinir sistemindeki destek hücreler, immun savunma mekanizmaları ve nöropeptidlerle ilişkilerini bilir
5- Santral sinir sisteminde otokrin parakrin ajanlar ve nöropeptidler arasındaki ilişkileri bilir
6- Santral sinir sisteminde görevli nöropeptidlerin farmakolojisini bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak halk sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Halk sağlığı ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
4- Halk sağlığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri ve teknik donanım hakkında bilgi sahibidir. Bu araçları ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeleri yapar.
5- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini halk sağlığı alanında kullanır.
6- Sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip, analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
7- Halk sağlığı alanında yapılan çalışmalarda sık kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi ve beceri sahibidir.
8- Halk sağlığı ile ilgili istatistik yazılımlarını doğru biçimde kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
9- Halkın sağlık sorunlarını, bu sorunların nedenlerini ve çözüm yollarını belirlemek amacıyla, epidemiyolojik araştırmalar planlayabilir, uygulayabilir, verileri analiz edebilir, araştırma raporunu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
10- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir.
11- Halk sağlığı alanında ekip çalışmasının önemini bilir, ekip çalışmalarına katılır ve bir ekibe liderlik edebilir
12- Halk sağlığı alanı ile ilgili bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve kendi öğrenmesini yönlendirebilir
13- Mesleksel gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini bilir ve uygular
14- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini halk sağlığı uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
15- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda strateji ve politikalar geliştirebilir.
16- Halk sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, kaydedilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir
17- Halk sağlığı alanındaki güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
18- Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Sağlık hizmeti sunumu ve bilimsel araştırmalarda etik kurallara uygun davranır.
20- Toplumun sağlık eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilir, bireysel ve grup eğitimi yapabilir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Goodman Gİlman, Tıbbi Farmakoloji Oğuz Kayaalp
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar