Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > TÜRK BİLİM VE DÜŞÜNCE TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK BİLİM VE DÜŞÜNCE TARİHİ Birinci düzey FEL403 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Hayır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET KASIM ÖZGEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Yıldız
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Türklerin felsefe ve bilim dünyasına katkılarını anlamak
Dersin tanımı Türk bilim ve düşünce tarihi

Dersin içeriği
1- İslam öncesi Türklerde bilim ve düşünce Hayatı
2- Erken Dönem Türk İslam düşüncesinin genel özellikleri
3- İmam Maturidî ve Din bilimleri
4- Hoca Ahmed Yesevi ve Tasavvufun kurumsallaşması
5- Yusuf Has Hâcib ve Sİyaset Bilimi
6- Kaşgarlı Mahmud ve Dil Çalışmaları
7- Vize
8- Dede Korkut Hikayelerinde Türk dünya görüşü
9- Selçuklu Dönemi bilim çalışmaları: Medreseler
10- Osmanlı Dönemi Bilim Çalışmaları
11- Astronomi alanındaki çalışmalar
12- Mimari alanındaki çalışmalar
13- Tıp alanındaki çalışmalar
14- Medreselerde eğitim ve öğretim müfredatı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türklerin İslam düşüncesine katkılarını anlamak
2- Türklerin bilim felsefeye katkılarını kavramak
3- Türk dünya görüşünün temel özelliklerini kavramak
4- Türk-İslam medeniyetinin genel özelliklerini kavramak
5- Türk bilim ve düşünce hayatından önemli bilim insanlarının görüşlerini tanımak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Salih Kerem Doğan, Tarihe yön Veren Türk ve Müslüman Bİlim Adamları, Maviçay Yayınları, 2010.
Yardımcı Kaynaklar Ömer Özden, ürk Düşünce Tarihi, Arı Sanat Yayınları, İstanbul 2014.

Ders ile ilgili dosyalar