Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > ODY.İLERİ TEST YÖNTEMLERİ - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ODY.İLERİ TEST YÖNTEMLERİ - II Birinci düzey ODY 222 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET İLHAN ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET İLHAN ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Powerpoint sunusu şeklinde sınıfta yüzyüze
Dersin amacı Odyolojik ileri tanı yöntemlerini, çalışma mantığını, bu kapsamda kullanılan testleri yapma tekniklerini öğretmek ve tanıya yardınmcı olacak yorumlama kabiliyetini geliştirmek
Dersin tanımı Bir odyometristin gelişmiş bir klinikte çalışabileceği şekilde ileri tanı yöntemlerini anlamasını ve uygulayabilecek yeteneği kazanmasını sağlar

Dersin içeriği
1- İleri test yöntemlerinin amaçları ve kullanım yerleri
2- İleri test yöntemlerinin amaçları ve kullanım yerleri
3- Otoakustik emisyonlar
4- Otoakustik emisyonlar
5- İşitsel uyarılmış potansiyellere giriş
6- İşitsel uyarılmış potansiyellere giriş
7- Elektrokokleografi (ECoG)
8- Elektrokokleografi (ECoG)
9- Elektrokokleografi (ECoG)
10- İşitsel beyinsapı yanıtları (ABR)
11- İşitsel beyinsapı yanıtları (ABR)
12- İşitsel beyinsapı yanıtları (ABR)
13- Doğumdan itibaren çocuklarda işitmenin değerlendirilmesi için kullanılan ileri test yöntemleri
14- Doğumdan itibaren çocuklarda işitmenin değerlendirilmesi için kullanılan ileri test yöntemleri
15- final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İleri test yöntemlerine ne zaman başvurulması gerektiğini bilme
2- Hangi ileri test yönteminin hangi durumlar için uygun olduğunu bilme
3- Otoakustik emisyon testlerinin çalışma prensiplerini, kullanım parametrelerini ve amaçlarını bilme
4- Otoakustik emisyon testlerini yapabilme ve yorumlayabilme becerisi
5- İşitsel uyarılmış potansiyellerin çalışma prensiplerini, kullanım parametrelerini ve amaçlarını bilme
6- Elektrokokleografi testinin kullanım alanlarını bilme
7- İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtı testinin kullanım parametrelerini ve amaçlarını bilme ve testi yapabilme becerisi
8- Doğumdan itibaren çocuklarda işitme taraması ve ileri test yöntemlerinin kullanımı
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar