Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ II Birinci düzey MÜZ120 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. FARUK YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı BİREYİN İŞİTSEL YETENEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Dersin tanımı Bu derste öncelikli olarak oktav içindeki aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesini sağlamak, majör, minör tonlarda gam okuma, ezgi okuyabilme ve yazabilme, natürel, armonik ve melodik majör-minör gamların okunması, sol ve fa anahtarında solfej okuma ve bireyin genel işitme yeteneğinin gelişimini sağlamak amaçlanmaktadır. Ayrıca herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme ve seslendirebilme, majör-minör 3/5 akorlarının seslendirilmesi ve ayırdedilmesi çalışmaları da bu dersin içeriğinde yer almaktadır.

Dersin içeriği
1- Oktav içindeki aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesi
2- majör, minör tonlarda gam okuma
3- ezgi okuyabilme ve yazabilme
4- natürel, armonik ve melodik majör-minör gamların okunması
5- sol ve fa anahtarında solfej okuyabilme
6- herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme
7- majör-minör 3/5 akorlarının teorik olarak anlatılması
8- majör-minör 3/5 akorlarının seslendirilmesi
9- majör-minör 3/5 akorlarının ve çevrimlerinin algılanma çalışmaları
10- Do majör ve la minör tonunda 8 ölçülük dikte yazabilme
11- Herhangi bir sesten majör 3-5 ve çevrim akorlarını kurabilme
12- Deşifre solfej okuma çalışmaları
13- fa anahtarında seslerin dizek üzerindeki yerleri
14- fa anahtarında solfej okuma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tonalleri teorik olarak bilir.
2- Bütün tonların donanımlarını bilir, istenilen tonu donanım sorulduğunda söyleyebilir.
3- Karakter aralıkları bilir.
4- Natürel, armonik ve melodik majör ve minör dizileri seslendirebilir.
5- Majör 3-5 akoru ve çevrimlerini teorik olarak öğrenir.
6- Minör 3-5 akorunu teorik olarak öğrenir.
7- Majör ve minör 3-5 akorlarını ve çevrimlerini seslendirildiğinde tanıyabilir.
8- Do majör ve la minör tonunda 8 ölçülük dikteler yazabilir.
9- Herhangi bir sesten majör 3-5 ve çevrim akorlarını kurabilir.
10- Do majör ve la minör tonlarında deşifre solfej okuyabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 2 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 80
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Albert LAVİGNAC, Solfeges, IA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma I, Muammer Sun Solfej I
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar