Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Japon Dili ve Edebiyati (y.l) > YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE TEMEL KAVRAMLAR I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE TEMEL KAVRAMLAR I İkinci düzey JDE 515 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yabancı dil öğretimiyle ilgili teorik bilgileri öğrencilere kazandırmak
Dersin tanımı Dilbilim ile uygulamalı dilbilimin araştırma alanları üzerinde duran ve yabancı dil öğretiminin uygulamalı dille arasındaki bağı anlatan derstir. Ayrıca Anadili, yabancı dil, ikinci dil, iki dillilik ve çok dillilik gibi alan içinde yer alan kavramları açıklayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dil ve Dilbilim nedir? Neyi araştırır?
2- Dilbilim ve alanları.
3- Dilbilim ve Uygulamalı Dilbilim
4- Uygulamalı dilbilimin ortaya çıkışı.
5- Uygulamalı dilbilimin diğer alanlarla ilişkisi
6- Uygulamalı dilbilim ve yabancı dil öğretimi.
7- Yarıyıl sınavı
8- Yabancı dil eğitiminde kullanılan kavramlar. 1-Anadil-anadili 2- Yabancı dil- ikinci dil 3- İki dillilik - çok dillilik
9- 4- öğrenci - öğrenir- öğrenici 5- öğretmen- öğretici 6- hedef dil -kaynak dil
10- 7-Ara dil 8- Dil yeterliliği 9- Dil yetkinliği
11- 10 Yaklaşım - yöntem- teknik
12- Yabancı dil öğretimi ilkeleri
13- Yabancı dil öğretimi araçları Genel değerlendirme
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dilbilmle ilgili temel kavramları edinmiş olmak
2- Uygulama dilbilimiyle ilgili temel kavramları edinmiş olmak
3- Yabancı dil öğretimiyle ilgili temel kavramları edinmiş olmak
4- --
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2- ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3- Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4- Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5- Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6- Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 12 3 36
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 7 3 21
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ayşe Eziler Kıran , Zeynel Kıran,'Dilbilime Giriş',Seçkin Yayıncılık Özcan Demirel,'Yabancı Dil Öğretimi',Pegem Akademi Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Doğan Aksan,Her Yönüyle Dil,Türk Dil Kurumu Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar