Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yabancı dil öğretimiyle ilgili teorik bilgileri öğrencilere kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Dilbilim ile uygulamalı dilbilimin araştırma alanları üzerinde duran ve yabancı dil öğretiminin uygulamalı dille arasındaki bağı anlatan derstir. Ayrıca Anadili, yabancı dil, ikinci dil, iki dillilik ve çok dillilik gibi alan içinde yer alan kavramları açıklayan bir derstir.
|
1- |
Dil ve Dilbilim nedir? Neyi araştırır?
|
2- |
Dilbilim ve alanları.
|
3- |
Dilbilim ve Uygulamalı Dilbilim
|
4- |
Uygulamalı dilbilimin ortaya çıkışı.
|
5- |
Uygulamalı dilbilimin diğer alanlarla ilişkisi
|
6- |
Uygulamalı dilbilim ve yabancı dil öğretimi.
|
7- |
Yarıyıl sınavı
|
8- |
Yabancı dil eğitiminde kullanılan kavramlar.
1-Anadil-anadili
2- Yabancı dil- ikinci dil
3- İki dillilik - çok dillilik
|
9- |
4- öğrenci - öğrenir- öğrenici
5- öğretmen- öğretici
6- hedef dil -kaynak dil
|
10- |
7-Ara dil
8- Dil yeterliliği
9- Dil yetkinliği
|
11- |
10 Yaklaşım - yöntem- teknik
|
12- |
Yabancı dil öğretimi ilkeleri
|
13- |
Yabancı dil öğretimi araçları
Genel değerlendirme
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dilbilmle ilgili temel kavramları edinmiş olmak
|
2- |
Uygulama dilbilimiyle ilgili temel kavramları edinmiş olmak
|
3- |
Yabancı dil öğretimiyle ilgili temel kavramları edinmiş olmak
|
4- |
--
|
5- |
--
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
2- |
ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
3- |
Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
4- |
Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
5- |
Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
6- |
Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
3
|
21
|
Ödevler
|
12
|
3
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
3
|
21
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
7
|
3
|
21
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ayşe Eziler Kıran , Zeynel Kıran,'Dilbilime Giriş',Seçkin Yayıncılık
Özcan Demirel,'Yabancı Dil Öğretimi',Pegem Akademi Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Doğan Aksan,Her Yönüyle Dil,Türk Dil Kurumu Yayınları
|
|