Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAPI STATİĞİ II |
Birinci düzey |
İNŞ 311 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İNŞ 212 YAPI STATİĞİ-I DERSİNİ GEÇMİŞ OLMAK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. TAMER DİRİKGİL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. TAMER DİRİKGİL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik temeller verilmektedir. Haftada bir saat de problemler ve çözüm yöntemleri verilmektedir.
|
Dersin amacı
|
1) Dış yükler, sıcaklık değişmesi ve mesnet çökmeleri etkisindeki hiperstatik sistemlerin Kuvvet Yöntemiyle çözümü
2) Düğüm noktası sabit sistemlerde Açı ve Cross yöntemleri
3) Düğüm noktası hareketli çerçeve türü sistemlerde Açı Yöntemi
|
Dersin tanımı
|
Hiperstatik sistemlerin dış yükler, sıcaklık değişmesi ve mesnet çökmeleri etkisinde Kuvvet Yöntemiyle çözümü, Hiperstatik sistemlerde yer değiştirme hesabı, kısaltma teoremi, Elastik mesnetli ve elastik birleşimli sistemler, Hareketli yüke göre hesap ve tesir çizgileri, Yapı sistemlerinin en elverişsiz yükleme durumlarına göre hesabı, Yapı sistemlerinin hesabında yer değiştirme yöntemleri, Düğüm noktası sabit sistemlerde Açı ve Cross yöntemleri, Düğüm noktası hareketli çerçevelerde Açı Yöntemi.
|
1- |
Hiperstatik sistemlerin dış yükler, sıcaklık değişmesi ve mesnet çökmeleri etkisinde Kuvvet Yöntemiyle çözümü
|
2- |
Hiperstatik sistemlerde yer değiştirme hesabı
|
3- |
Hiperstatik sistemlerde yer değiştirme hesabı
|
4- |
Kısaltma (Redüksiyon) teoremi
|
5- |
Kısaltma (Redüksiyon) teoremi
|
6- |
Elastik mesnetli ve elastik birleşimli sistemler
|
7- |
Hareketli yüke göre hesap ve tesir çizgileri
|
8- |
Hareketli yüke göre hesap ve tesir çizgileri
|
9- |
Yapı sistemlerinin en elverişsiz yükleme durumlarına göre hesabı
|
10- |
Yapı sistemlerinin en elverişsiz yükleme durumlarına göre hesabı
|
11- |
Yapı sistemlerinin hesabında yer değiştirme yöntemleri
|
12- |
Yapı sistemlerinin hesabında yer değiştirme yöntemleri
|
13- |
Düğüm noktası sabit sistemlerde Açı ve Cross yöntemleri
|
14- |
Düğüm noktası hareketli çerçevelerde Açı Yöntemi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hiperstatik sistemlerin Kuvvet Yöntemiyle çözümü
|
2- |
Hiperstatik sistemlerde yer değiştirme hesabı
|
3- |
Hiperstatik sistemlerde tesir çizgisi şekillerinin belirlenmesi ve elverişsiz yüklemeler
|
4- |
Düğüm noktaları sabit sistemlerin, yer değiştirme yöntemleri ile çözümü
|
5- |
Düğüm noktaları hareketli çerçeve türü sistemlerin, yer değiştirme yöntemleri ile çözümü
|
6- |
Hiperstatik taşıyıcı sistemlerin tam anlamı ile anlaşılabilmesi, öğrencilerin Yapı Statiği I dersinde işlediği konularla bağlantı kurabilmesini sağlar ve Betonarme, Çelik Yapılar gibi mesleki dersler için temel niteliğindedir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İbrahim Ekiz, Yapı Statiği II, Birsen Yayınevi, 2004.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Tuncay Emrem, Yapı Statiği, Birsen Yayınevi, 2001.
- İsmail İlhan Sungur, Taşıyıcı Sistemler ve Yapı Statiği, Birsen Yayınevi, 2005.
|
|