Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİJİTALLEŞME VE KAMU MALİYESİ |
Birinci düzey |
C-MLY207 |
Seçmeli |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERAP AĞAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğretim Üyesi Gökçe MARAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatımı ve öğrencilerin bireysel çalışması.
|
Dersin amacı
|
Dijitalleşmenin getirdiği yeniliklerin kamu maliyesi çerçevesinde mali uygulamalar ele alınarak değerlendirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Dijitalleşme kavramını ve dijitalleşmenin kamu maliyesi üzerindeki etkilerini elektronik ve mobil mali uygulamalar perspektifinde inceler.
|
1- |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri.
|
2- |
Kamu Hizmetlerinin Sunumundaki Dönüşüm.
|
3- |
Dijitalleşme Kavramı ve Önemi.
|
4- |
Dijitalleşme ve Endüstri 4.0.
|
5- |
Dijital Vergileme Sorunları.
|
6- |
Dijital Vergiler.
|
7- |
E-Devlet Teorisi.
|
8- |
Ara Sınav.
|
9- |
E-Devlet Uygulamaları.
|
10- |
E-Maliye
|
11- |
Mobil Devlet
|
12- |
Mobil Mali Uygulamalar.
|
13- |
E-Devletin Kamu Maliyesine Etkileri.
|
14- |
Mobil Devletin Kamu Maliyesine Etkileri
|
15- |
Ülke Uygulamaları
|
16- |
Final.
|
17- |
Final.
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dijitalleşme kavramını detaylı bir şekilde açıklar.
|
2- |
E-Devlet uygulamalarını analiz eder.
|
3- |
M-Devlet uygulamalarını analiz eder.
|
4- |
Dijitalleşmenin kamu maliyesi üzerindeki etkilerini inceler.
|
5- |
Kurum sınavlarına hazırlar.
|
6- |
Lisansüstü sınavlara hazırlar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
7
|
4
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
MARAŞ, Gökçe (2011); "Kamu Yönetimlerde E-Devlet ve E-Demokrasi İlişkisi", Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, sa.37, ss.121-144.
MARAŞ, Gökçe ve Şeyma ACAR (2019); Vatandaşın E_Devlet Algısı Üzerine Bir Alan Araştırması,Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimlerde Akademik Araştırmalar-2019/2, Gölen Zafer, Babacan Hasan, Editör, IVPE, Cetinje, ss.522-546.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dersle ilgili farklı kitaplar ve akademik makaleler.
|
|