Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > SOSYAL PSİKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL PSİKOLOJİ Birinci düzey RPD 205 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GİZEM ONARAL DANACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji kuramlarını, araştırma yöntemlerini ve temel kavramlarını öğretmektir.
Dersin tanımı Sosyal psikolojinin tarihçesi, benlik, sosyal biliş, sosyal etki, tutumlar, prososyal davranışlar, saldırganlık, önyargılar gibi temel kavram ve kuramları içeren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sosyal psikolojinin tarihçesi
2- Benlik
3- Sosyal Biliş (izlenim oluşturma ve yanılgıları)
4- Sosyal Biliş (atıflar ve yanılgıları, otomatik süreçler)
5- Sosyal Etki (sosyal etki deneyleri)
6- Sosyal Etki (uyma davranışı)
7- Prososyal Davranışlar
8- Ara Sınav
9- Saldırganlık
10- Tutumlar (boyutları ve gelişimi)
11- Tutumlar (değişimi)
12- Önyargılar ve Ayrımcılık (tanımları ve nedenleri)
13- Önyargılar ve Ayrımcılık (sonuçları ve önleme yolları)
14- Kişilerarası İlişkiler
15- Genel Değerlendirme
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
2- Benliğin boyutlarını, işlevlerini ve gelişim sürecini öğrenir.
3- Sosyal bilişi oluşturan izlenim oluşturma ile atıf kuramlarını ve bu süreçte düşülen yanılgıları öğrenir.
4- 4 temel sosyal etki deneyini ve sosyal etkiye uyma süreçlerini öğrenir.
5- Prososyal davranışın tanımı ve alt boyutları ve yardım etmemenin nedenleri hakkındaki araştırmalara dair bilgi sahibi olur.
6- Saldırganlığın tanımı, nedenleri ve önleme yolları hakkındaki araştırmalara dair bilgi sahibi olur.
7- Önyargının boyutlarını, gelişimini, sonuçlarını ve önleme yollarını öğrenir.
8- Tutumun boyutları, gelişimi ve nasıl değişebileceğine dair araştırma bulguları hakkında bilgi sahibi olur.
9- Kişilerarası süreçlerde etkili olan faktörlere dair bilgi edinir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kağıtçıbaşı, Çiğdem. Yeni İnsan ve İnsanlar. Evrim Yayınevi, İstanbul, 1999.
Yardımcı Kaynaklar Bilgin, N. (2000). Sosyal Psikolojiye Giriş. Ege Üniversitesi Yay. İzmir. Aronson, E., Wilson, T. ve Akert, R. (2012). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar