Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BETONDA DAYANIKLILIK |
İkinci düzey |
İNŞ 580 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. OKAN KARAHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Okan KARAHAN
Doç. Dr. Serhan İLKENTAPAR
Doç. Dr. Uğur DURAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunum Destekli Ders Anlatımı
|
Dersin amacı
|
Beton ve Betonarme Yapılarda bozulmaya neden olan fiziksel, kimyasal, biyolojik ve mekanik kökenli olaylar ve alınacak önlemlerin anlatılması.
|
Dersin tanımı
|
Betonun iç yapısı, çimento ve agrega arayüzeyi (geçiş bölgesi), bozulmayı etkileyen faktör suyun etkisi, geçirimlilik ve boşlukluluk, aşınma, donma-çözünme etkisi, yüksek sıcaklık (yangın) etkisi, kimyasal reaksiyonlar sonucu bozunma, sülfat saldırısı, alkali silis reaksiyonu, magnezyum oksit ve kalsiyum oksitin hidratasyonu, alkali-karbonat reaksiyonu, betonarme çeliğinin korozyonu, deniz suyuna maruz betonlar.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Betonun Yapısı
|
3- |
Beton Çatlakları
|
4- |
Bozulmanın Fiziksel Nedenleri-1
|
5- |
Bozulmanın Fiziksel Nedenleri-2
|
6- |
Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-1
|
7- |
Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-2
|
8- |
Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-3
|
9- |
Bozulmanın Biyolojik Nedenleri
|
10- |
Karbonatlaşma
|
11- |
Korozyon
|
12- |
Deniz Ortamında Beton ve Betonarme
|
13- |
Çevresel Koşulların Değerlendirilmesi
|
14- |
Hasarın Belirlenmesi ve Onarım
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Betonun iç yapısını kavramak.
|
2- |
Betondaki boşlukları öğrenmek.
|
3- |
Beton çatlak nedenlerini kavramak.
|
4- |
Yapıların fiziksel bozulmasına yol açan olayları ve önlemleri kavramak.
|
5- |
Yapıların kimyasal ve biyolojik bozulmasına yol açan olayları ve önlemleri kavramak.
|
6- |
Çevresel etki sınıflarını öğrenmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
25
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
4
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
25
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Beton ve Betonarme Yapılarda Kalıcılık, Prof.Dr. Bülent BARADAN, Türkiye Hazır Beton Birliği, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Beton, Prof.Dr. Turhan ERDOĞAN, ODTU Press, 2003.
|
|