Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (y.l.) > BETONDA DAYANIKLILIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BETONDA DAYANIKLILIK İkinci düzey İNŞ 580 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OKAN KARAHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Okan KARAHAN Doç. Dr. Serhan İLKENTAPAR Doç. Dr. Uğur DURAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Sunum Destekli Ders Anlatımı
Dersin amacı Beton ve Betonarme Yapılarda bozulmaya neden olan fiziksel, kimyasal, biyolojik ve mekanik kökenli olaylar ve alınacak önlemlerin anlatılması.
Dersin tanımı Betonun iç yapısı, çimento ve agrega arayüzeyi (geçiş bölgesi), bozulmayı etkileyen faktör suyun etkisi, geçirimlilik ve boşlukluluk, aşınma, donma-çözünme etkisi, yüksek sıcaklık (yangın) etkisi, kimyasal reaksiyonlar sonucu bozunma, sülfat saldırısı, alkali silis reaksiyonu, magnezyum oksit ve kalsiyum oksitin hidratasyonu, alkali-karbonat reaksiyonu, betonarme çeliğinin korozyonu, deniz suyuna maruz betonlar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Betonun Yapısı
3- Beton Çatlakları
4- Bozulmanın Fiziksel Nedenleri-1
5- Bozulmanın Fiziksel Nedenleri-2
6- Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-1
7- Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-2
8- Bozulmanın Kimyasal Nedenleri-3
9- Bozulmanın Biyolojik Nedenleri
10- Karbonatlaşma
11- Korozyon
12- Deniz Ortamında Beton ve Betonarme
13- Çevresel Koşulların Değerlendirilmesi
14- Hasarın Belirlenmesi ve Onarım
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Betonun iç yapısını kavramak.
2- Betondaki boşlukları öğrenmek.
3- Beton çatlak nedenlerini kavramak.
4- Yapıların fiziksel bozulmasına yol açan olayları ve önlemleri kavramak.
5- Yapıların kimyasal ve biyolojik bozulmasına yol açan olayları ve önlemleri kavramak.
6- Çevresel etki sınıflarını öğrenmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 25 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 4 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Beton ve Betonarme Yapılarda Kalıcılık, Prof.Dr. Bülent BARADAN, Türkiye Hazır Beton Birliği, 2010.
Yardımcı Kaynaklar Beton, Prof.Dr. Turhan ERDOĞAN, ODTU Press, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar