Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANATOMİ I |
Üçüncü düzey |
Y108 D1 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜMEYYE UÇAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Erdoğan UNUR
Prof.Dr. Nihat Ekinci
Prof.Dr. Kenan Aycan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Harun ÜLGER
Doç.Dr.Niyazi ACER
Yrd.Doç.Dr.Mehtap NİSARİ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
İnsan anatomisini oluşturan sistemler ve temel anatomik terminoloji hakkında genel bilgilerin kavranılması, hareket sistemini oluşturan kemik, eklem ve kasların hem ayrı yapılar şeklinde hem de bölgesel olarak ele alınarak konu hakkında teorik ve pratik bilgilerin edinilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Hareket Sistemi Anatomisi
|
1- |
Anatomiye giriş,
Kemik genel bilgiler
|
2- |
Anatomik terminoloji
|
3- |
Columnae vertebralis
|
4- |
Üst taraf kemikleri
|
5- |
Sternum,costae ve thorax iskeleti
|
6- |
Alt taraf kemikleri ve pelvis iskeleti
|
7- |
Kafatası kemikleri
|
8- |
Eklemler genel bilgiler
|
9- |
Göğüs eklemleri
|
10- |
Columna vertebralis’in eklemleri
|
11- |
Üst ekstremite eklemleri
|
12- |
Alt ekstremite eklemleri
|
13- |
Sinir sistemi hakkında genel bilgi
Medulla spinalis ve spinal sinirler
|
14- |
Plexus cervicalis,Plexus brachialis ve Plexus lumbosacralis’in anatomisi
|
15- |
Sensitif sinirlerin innervasyon bölgeleri
Plexus pudendalis’in anatomisi
|
16- |
Kaslar hakkında genel bilgi
Fasyalar
|
17- |
Sırt,Göğüs, Omuz ve kol kasları
|
18- |
Önkol kasları
El kasları
|
19- |
Pelvis kasları
Uyluk kasları
|
20- |
Bacak kasları
Ayak kasları
|
1- |
Hareket sistemi sistemik olarak kemikler, eklem ve kaslar şeklinde öğretilecektir.
|
2- |
Öğrenciler dersi teorik ve pratik olarak işleyecek.
|
3- |
Dersin sonunda öğrenciler Anatomik terminolojiyi öğrenecek, insan vücudunun bir parçası olan kemik, eklem ve kasları kavrayacaktır
|
4- |
Hareket sistemi sistemik olarak kemikler, eklem ve kaslar şeklinde öğretilecektir
|
5- |
Öğrenciler dersi teorik ve pratik olarak işleyecek.
|
6- |
Dersin sonunda öğrenciler Anatomik terminolojiyi öğrenecek, insan vücudunun bir parçası olan kemik, eklem ve kasları kavrayacaktır
|
7- |
Öğrenciler dersi teorik ve pratik olarak işleyecek
|
8- |
Öğrenciler dersi teorik ve pratik olarak işleyecek
|
9- |
Dersin sonunda öğrenciler Anatomik terminolojiyi öğrenecek, insan vücudunun bir parçası olan kemik, eklem ve kasları kavrayacaktır
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
4
|
14
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
4
|
14
|
56
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aycan K. Resimli Osteoloji. Erciyes Üniversitesi Yayınları No 107, Kayseri, 1998.
Arıncı K., Elhan A. Anatomi. Cilt 1-2, 3. baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001.
Arıncı K., Sobotta, İnsan Anatomisi Atlası. Cilt 1-2. Atlas Tıp Kitapçılık Ltd. Şti. Ankara, 2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Anatomi Ders Notları: http://tip.erciyes.edu.tr/main.htm
|
|