Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ-II Birinci düzey ESM 204 Zorunlu 4 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL HAKAN AÇIKEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Razaman ÖZKAN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Bütün mühendislik yapılarında yapıyı teşkil eden kısımlara belli fiziki boyutların verilmesi gerekir. Bu tip parçaların boyutları cisme gerçekte etkiyen veya ileride etkimesi muhtemel kuvvetleri emniyetle taşıyabilecek biçimde seçilmesidir.
Dersin tanımı Kuvvetlere maruz bir elemanın davranışı yalnız kuvvetler dengesini baz alarak teorik incelemek ve belirli numunelerin çeşitli tipten kuvvetlerin etkisi altında kırılma, deformasyon, v.s. çalışma ile daha çok konunun analitik ve matematiksel yönüyle ortaya konulması ve irdelenmesidir.

Dersin içeriği
1- Statik olarak belirli problemler
2- Statik olarak belirsiz problemler.
3- Çok eksenli yükleme, Genel Hooke kanunu
4- Düzlem gerilme durumu. Gerilme notasyonu,asal gerilmeler ve asal eksenler
5- Düzlem şekil değiştirme durumu Düzlem şekil değiştirmenin özellikleri
6- Akma ve kırılma kriterleri. Kırılma teorilerinin karşılaştırılması
7- Kirişlerde kesme kuvveti ve eğilme momenti diyağram çizimleri.
8- Kayma kuvveti ve eğilme momenti, Kirişlerin eğilmesi, kirişlerde normal ve kayma gerilmeleri,
9- kompozit kirişler, kirişlerin elastik-plastik davranışları
10- Kayma gerilmeleri, kayma merkezi, Dairesel kesitli millerde burkulma,
11- kayma gerilmeleri, burulma açısı.
12- dairesel kesitli olmayan millerin burulması.
13- Kirişlerde sehim, Enerji yöntemleri.
14- Kolonların burkulması.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
2- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi,
3- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi,
4- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi,
5- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma.
6- Mühendislik sistemlerinin yapısal analizi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mehmet H. Omurtag, Mühendislik Mekaniği
Yardımcı Kaynaklar Mehmet H. Omurtag, Statik - Mukavemet (Skaler Mekanik) 356 Çözümlü Problem, Birsen Yayınevi

Ders ile ilgili dosyalar