Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ-II |
Birinci düzey |
ESM 204 |
Zorunlu |
4 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL HAKAN AÇIKEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Razaman ÖZKAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Bütün mühendislik yapılarında yapıyı teşkil eden kısımlara belli fiziki boyutların verilmesi gerekir. Bu tip parçaların boyutları cisme gerçekte etkiyen veya ileride etkimesi muhtemel kuvvetleri emniyetle taşıyabilecek biçimde seçilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Kuvvetlere maruz bir elemanın davranışı yalnız kuvvetler dengesini baz alarak teorik incelemek ve belirli numunelerin çeşitli tipten kuvvetlerin etkisi altında kırılma, deformasyon, v.s. çalışma ile daha çok konunun analitik ve matematiksel yönüyle ortaya konulması ve irdelenmesidir.
|
1- |
Statik olarak belirli problemler
|
2- |
Statik olarak belirsiz problemler.
|
3- |
Çok eksenli yükleme, Genel Hooke kanunu
|
4- |
Düzlem gerilme durumu. Gerilme notasyonu,asal gerilmeler ve asal eksenler
|
5- |
Düzlem şekil değiştirme durumu Düzlem şekil değiştirmenin özellikleri
|
6- |
Akma ve kırılma kriterleri. Kırılma teorilerinin karşılaştırılması
|
7- |
Kirişlerde kesme kuvveti ve eğilme momenti diyağram çizimleri.
|
8- |
Kayma kuvveti ve eğilme momenti, Kirişlerin eğilmesi, kirişlerde normal ve kayma gerilmeleri,
|
9- |
kompozit kirişler, kirişlerin elastik-plastik davranışları
|
10- |
Kayma gerilmeleri, kayma merkezi, Dairesel kesitli millerde burkulma,
|
11- |
kayma gerilmeleri, burulma açısı.
|
12- |
dairesel kesitli olmayan millerin burulması.
|
13- |
Kirişlerde sehim, Enerji yöntemleri.
|
14- |
Kolonların burkulması.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
2- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi,
|
3- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi,
|
4- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi,
|
5- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma.
|
6- |
Mühendislik sistemlerinin yapısal analizi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
4- |
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
5- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
7- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
8- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
10- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
11- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
12- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
13- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
14- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
15- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
16- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
17- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mehmet H. Omurtag, Mühendislik Mekaniği
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mehmet H. Omurtag, Statik - Mukavemet (Skaler Mekanik) 356 Çözümlü Problem, Birsen Yayınevi
|
|