Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > TÜRK DİLİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ I Birinci düzey TÜD201 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN SÜLEYMAN AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
Dersin tanımı Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.

Dersin içeriği
1- -Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi.
2- -Dil-kültür ilişkisi.
3- -Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Altay Dillerinin ortak özellikleri.
4- -Türk Dilinin gelişmesi ve ana hatlarıyla tarihî devirleri. -Türk Dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
5- - Türkçedeki sesler ve sınıflandırılması - Türkçenin ses özellikleri
6- - Örnek eser incelemesi: Şiir, hikaye vb.
7- - İmlâ kuralları ve uygulaması (sesler ve eklerle ilgili kurallar)
8- ARA SINAV
9- - İmlâ kuralları ve uygulaması (Ayrı ve bitişik yazılış, özel isimlerin imlâsı) Noktalama işaretleri ve uygulaması
10- - Kompozisyonla ilgili genel ön bilgiler, metinler üzerinde uygulamalar.
11- - Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar
12- - Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar
13- - Örnek eser inceleme: Roman, anlatı vb.
14- - Hazırlıklı, hazırlıksız konuşma yöntemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yazılı ve sözlü anlatım becerileri
2- Temel yazım ve noktalama kurallarının doğru kullanımı
3- Yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık.
4- Yasam boyu öğrenme gereğini algılamak ve kendi kendine öğrenme becerisini kazanmak,
5- Değişken koşullara uyum sağlayabilme becerisi,
6- Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar